Julen och nuet......

Tillbaka i stockholm igen sedan ett par dagar tillbaka! En vecka i barndomsstaden och huset jag växte upp i med farsan syrran och brorsan, har gått på högvarv/varit överaktiv både pratmässigt, kroppsligt och känt mig jättestressad under hela veckan.
sömnen har varit katastrofalt dålig, har varit glödhet på nätterna och mycket varmare än normalt på dagen. Vilopuls på 100 på morgonen innan jag ens har satt igång med något, likadant efter att ha försökt vila 1-2 timmar sängliggandes på eftermiddagarna :( (min farsa har en blodtrycksmätare)
Känner mig som ett matt vrak nu i både kropp och hjärna :( Har samma höga puls fortfarande men nu också andnöd, yrsel, huvudvärk och tryck över bröstet, fortfarande urusel sömn då jag känner mig glödhet på nätterna och varmare på dagarna :(
vrålspänd i hela kroppen och väl medveten om att jag har lagt på locket sjukt mycket under julveckan för att inte bryta i hop bland familjen som ändå inte kan hantera om jag gör det, blir bara fel och känns ännu värre då....
Så har ätit ännu mera socker och annat som jag inte tål (ost bland annat) den sista tiden för att klara av att hålla locket stängt för andra och så mycket som möjligt för mig själv också.
Bad psykkontakten om hjälp inför hur jag skulle hantera julvistelsen och dess svårigheter, fick svaret att det enda jag kunde göra var väl att gå ut och promenera för att ta paus och att julen är svår för många.
Hmm....inte nöjd med svaret kan jag säga, för nog finns det annat än att promenera att göra när det är svårt, är ju olika för olika individer vad som kan vara bra hjälp dessutom. Att julen är svår för många är ju för visso sant, även om det skiljer sig åt där med på många sätt mellan olika individer.
Jag promenerar mer än vanligt när jag är i barndomsstaden, men i stort sett det enda det leder till är ju att jag blir slutkörd och inte ens kan promenera som vanligt när jag är tillbaka i Stockholm sen....
 
Locket är fortfarande på för övrigt, rädslan för att släppa på locket är dessutom jättestor, orkar inte med all förtvivlan, rädsla/skräck och hopplöshet som jag vet finns där under, drunknar i det så ofta och kommer ingen vart med att ha det så, det finnsingen lättnad i sådana tårar tyvärr :(
Nytt år i morgon, kämpa kämpa kämpa vidare!
Snälla kan det slutligen få bli ett år då livet går åt ljusare tider någon gång!!!
 
Hoppas att ni inte har haft en svår jul, utan en trevlig och avslappnad åtminstone stundvis.
Gott nytt år önskar jag er! <3

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Gott Nytt År! Hoppas på ett bättre år nästa år. Kram

2018-01-03 @ 06:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0