Pillerångest....

Jo då finns här, men har svårt att skriva även fast jag har många saker jag skulle kunna skriva om.....
Men, det är den där överbelastade, ständigt överansträngda/uttröttade skallen och onda trötta kroppen som fördärvar det för mig :(
Att det har varit en hemsk sommar har inte gjort att mina krafter är bättre heller......
Boken Pillerparadoxen som jag tipsade om nyligen (några inlägg längre ner i bloggen) påverkade mig verkligen jättestarkt, blev skrämd ångestfylld och stressad av den och har fått mig att villja sluta med mina antidepressiva Cipralex (SSRI-preparat) helt och hållet.
Hoppas verkligen att det ska gå även om jag får räkna med att det kommer att ta minst ett år.
Är livrädd för att min hjärna blivit förstörd för gott av dem dock...
Usch säger jag bara om boken, så mycket lurendrejeri och skit inom läkemedelsbranschen som dessutom övertygar läkare och oss andra med falska fakta.
Läs boken innan du bestämmer dig för att börja med någon typ av psykofarmaka säger jag bara.
Om jag hade läst boken tidigare hade jag börjat dra ner på Cipralexen för länge sedan och slutat med den.
Tyvärr kan psykofarmaka på sikt både förvärra de symptom man redan har, men även skapa nya svåra symptom och i värsta fall ge symptom som aldrig försvinner.....
Det är ju en sak att äta piller i 1år och en helt annan sak att göra det i måånga år som till exempel jag har gjort (ca 9 år!!!) och många andra.
Det finns ju sällan ens några långsiktiga studier som läkemedelsbolagen har gjort på preparaten,  man får vara glad om det finns studier som har sträckt sig så långt som ynka 6 månader! 
 
Har dragit ner på Cipralexen i från 10mg till ca 9 mg den senaste veckan och känner av det väldigt mycket!
 
Första 3 dagarna sjukt trött hela tiden och var tvungen att lägga mig och vila i sängen flera gånger om dagen.
Hela veckan i övrigt:
 
Sämre sömn än vanligt.
Sjukt öm/ont i musklerna i hela kroppen
Fruktansvärt spänd i hela kroppen
Magsmärtor på ett sätt som jag inte brukar ha.
Illamående
Huvudvärk som börjar varje eftermiddag
Orken är betydligt sämre än vanligt
Ökat sötsug/svårare att stå emot godis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0