Låg och sårad av "komplimang"...

Kommentarer till mig på sykursen idag….

- Ta inte illa upp nu, men vad är det som har hänt?!?

Du är som en ny människa (sagt med väldigt positiv förvåning)

Hon viftar med händerna och pekar på mina ögon sen….

Flera andra håller med…

Sen säger en annan: - Men hon mår väl extra bra idag…(mådde inte bra, så det kunde det inte bero på)

Skillnaden med mig i dag mot 95% av året är att jag hade Mascara på mig.

Hade visserligen nyklippt hår (ingen jätteskillnad) och en ny tröja också.

Hur som helst fick det här verkligen att känna mig låg och sårad.

Håller visserligen med om att det gör stor skillnad med Mascara, jag ser helt klart piggare, fräschare och snyggare ut på samma sätt som de flesta gör med Mascara...

Men, en helt ny människa!?

Tycker folk att jag ser helt bedrövlig och hemsk ut annars liksom?!?

Det är ju en sak att jag ofta känner  mig sliten som tusan och tycker att det även börjat synas mer och mer på mitt ansikte tyvärr, men man hoppas ju ändå att andra inte tycker att det syns och märks alls lika mycket  som en själv .

Hur skulle du ha tänkt?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0