VAD ska jag äta???

Är så trött på alla "förbud", farligheter, vad man ska äta och inte äta, hur mycket man ska äta, ät bara när du är hungrig, ät alltid på regelbundna tider, ät inte mellamål, ät alltid mellanmål o.s.v....on and on and on....
Det tar aldrig slut, man måste bestämma sig för något någongång, men hur svårt är inte det?!?
Jag har nu ätit kött eller räkor en gång om dagen i 1-2 veckor någonting (har inte ätit kött på det sättet på över 15 år!) men har mått jättedåligt i kroppen och psykiskt, men kan ju egentligen inte veta om det beror på detta heller?!?
Minns inte när det hemska måendet började heller?!? Men det har bland annat varit skrämmande symptom som jag inte känner igen sedan tidigare.
Det mest uppenbara kan man tro skulle vara magproblem, men det har faktiskt blivit bättre med magen istället, en lugnare och gladare mage! :)
Jag vet hur som helst inte hur andra bestämmer sig för något?!?
Min terapeut som jag har babblat en hel del med om sådant här med har själv bestämt sig för vad som är bra för henne och håller sig till det (vet inte exakt vad det är hon håller sig till förutom Linfröolja och att hon äter frukt)
Det tar iallafall så hiiiiimla mycket kraft från mig att lalla så mycket runt mat, vill kunna tänka på annat och göra andra saker än bara läsa om hälsa och mat även om det är ett intresse också.....
Men när det blir en besatthet är det inte bra......
Glömde jag att jag har beställt en ny hud/hälsa/kost-bok ;) :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0