Måste boka läkartid :(

Det jag är mest akut väldigt rädd för just nu är att jag skulle ha drabbats av ledgångsreumatism som är en väldigt allvarlig sjukdom eftersom den bryter ner kroppens leder och ofta även ger sig på hjärta och njurar till exempel.
I värsta fall blir man invalidiserad dessutom...
Det började nämligen som så för snart tre månader sedan att jag började vakna konstant med ett finger som kändes svullet/tog emot att böja på morgonen (tänkte att det kunde ha med sommarvärmen att göra)
Men sen har det fortsatt så och inte försvunnit och nu senaste tiden har jag börjat känna av det på i princip alla fingrar och även dagtid om jag inte är igång med händerna.
I morse var det värre än någonsin med smärta och stelhet :(
Usch för att gå till läkare, men nu måste jag!
Är det ledgångsreumatism är det nämligen viktigt att man får vård snabbt eftersom det kan gå för långt och man blir onödigt skadad annars.
Fast det är ju starka mediciner det rör sig om, jag som är så medicinkänslig :(
Usch! Hemskt att oroa sig för detta.
Låt det vara något som inte är så allvarligt som ledgångsreumatism för tusan!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0