Medberoende?!?

Min psyk-kontakt sa att jag var medberoende till Assar (hans alkoholdrickande) idag innan vi skiljdes åt.
Hon har själv en familjemedlem som är alkoholist, så hon borde väl veta vad hon talar om antar jag?!?
Jag har själv aldrig tänkt mig själv som medberoende av flera anledningar, nämligen dessa:
 
Jag har tänkt på medberoende som någon som lever i ett parförhållande med personen i fråga eller att man är medberoende till någon i den familjen man är uppväxt i.
Ja, iallafall har jag väl tänkt att man bor i hop med personen i fråga....
 
Hmm, lite naivt från min sida kanse?!?
Eller så är det som med så mycket annat, jag vet helt enkelt för lite om vad medberoende faktiskt innebär.
På samma sätt som jag har haft en felaktig bild av ADHD innan jag fick diagnosen ADHD/ADD själv och sen lärde mig en massa som jag inte hade en aning om innan.
Hmm...ska nog gå på något möte som AA har för medberoende för att se om det ligger till så och i så fall få lite råd/hjälp på vägen förhopningsvis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0