Focus - Ett gratis nätbaserat-självhjälpsprogram för dig med ADHD

Min far skickade mig länken till sidan Att leva med ADHD idag, och där hittade jag det här nätbaserade självhjälpsprogrammet som jag tror kan vara guld värt för många, särskillt de som får vänta länge på hjälp eller av olika anledningar inte fixar att gå i grupp med andra till exempel...
Jag ska testa det själv vid ett senare tillfälle när jag inte har fullt upp med min terapi (kanske när hon går på
semester)
 
Focus  heter iallafall programmet som är helt gratis! :)
Med Focus-programmet kan du få en bättre förståelse för ADHD.
Du får en individualiserad behandling för att ändra dina vanor och ett användbart verktyg för att få en bättre vardag.

Focus – Ett online-program för dig med ADHD

Focus är ett interaktivt digitalt självhjälpsprogram för dig som har diagnosen ADHD. Syftet med programmet är att få en ökad förståelse för ADHD, bättre livskvalitet och en enklare vardag.

Programmet består av tre delar:
1 .Ordning och reda: I denna del ligger fokus på organisation, koncentration, viljestyrka och att ta kontrollen över sig  själv.

2. Tankar och känslor: Här får användaren lära sig om betydelsen av negativa tankar, om att begränsa bekymmer      och grubblande samt uppmärksamhetsträning.

3. Sinnesstämning och humör: Användaren får hjälp att öka sin självtillit och utnyttja sina starka sidor. Fokus ligger  bland annat på positiva händelser i vardagen som även har en god effekt på de sociala relationerna.
 Focus är enkelt, lätt att förstå och kul att vara med i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0