Så jäkligt!

Det ser tyvärr ut att bli en väldigt mörk jul för min del i år (kan inte stoppa tårarna när jag skriver detta ens)
Blev väckt tidigt igår av en fruktansvärt ond urinvägsinfektion och en massa frossa....(sen att magen blir som att jag skulle ha ätit laxermedel eller något gör ju inte saken roligare, men det kanske är vanligt för andra med urinvägsinfektion också?!?)
Blev visserligen bättre framåt eftermiddagen...
Men sen på kvällen blev det ett helvete igen, vilket fortsatte hela natten, så har inte ens kunnat sova p.g.a. all smärta och toaspring....
Känner mig ännu mer som ett vrak i dag än igår, förutom att jag är jätterädd att det inte ska gå över snart, så lär det väl bli min första jul helt ensam (gråter igen)
Meningen är att jag skulle ha tagit tåget i slutet av veckan för att färdas i ca 4 timmar, går definitivt inte om jag har urinvägsinfektion att ta igenom det, kan inte sitta och frysa på tåget (brukar dra för jäkla kallt upp över benen på tåget) och dessutom stå och frysa när jag byter tåg på en station som alltid är iskall inomhus.
Kanske hade kontaktat vårdcentralen för antibiotika om jag inte redan hade ätit två kurer (senast 2 månader sedan) och fortfarande lider biverkningar av det.
Men nu, nej det finns inte på kartan, antibiotika kan även göra en mer känslig för nya urinvägsinfektioner, är väl troligt att det är därför som jag har fått det igen....
Urologen jag var hos rekommenderade inte ens antibiotika för urinvägsinfektion (fick ju antibiotika av henne p.g.a. en annan typ av bakterie, men som även kunde ge urinvägsinfektion..), hon tyckte att man skulle undvika det eftersom det till skillnad mot vad de flesta verkar tro går över utan antibiotika genom att kroppen tar hand om det och läker ut det av sig självt.
De flesta urinvägsinfektioner går dessutom över på en vecka (har ju inte riktigt gällt mig tidigare iallafall...)
Njurbäckeninflammation som väl är det de flesta är rädda att få om de inte tar antibiotika är ovanligt att få hur som helst.
Men får man det är det där emot antibiotika som gäller.
 
Har fått flera tips om kollodialt silver mot urinvägsinfektion m.m. och ska försöka få brorsan eller syrran köpa det till mig i morgon....
Tills dess hoppas jag att denna dagen inte ska vara på något sätt lika smärtsam som det hitills har varit, vet inte hur jag ska stå ut då, går ju liksom inte att tänka på något annat än smärtan när det är så eländigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0