Grannar som ser...

I tvättstugan idag träffade jag bland annat en ung trevlig tjej som jag aldrig har sett förut, och frågade om hon var nyinflyttad...
Men nej, hon hade bott här i 4år och i huset mitt emot mitt!
Gud så märkligt att jag aldrig har sett henne innan.
Hon där emot, berättade att hon brukade se mig ofta.
Sådant där är märkligt.
Vissa grannar tycker jag verkligen att jag ser jämt, ja vissa flera gånger om dagen...
Jag har funderar ibland på vilka som ser mig, ja alltså inte de jag möter, utan de som har koll på mig, var jag bor och sådant utan att jag vet om det?!?
Nu fick jag ju svar på att hon var en sådan person som har "koll på mig".
Fast jag tycker att det är obehagligt, bryr mig ju alldeles för mycket om vad jag tror att folk tänker och tycker om mig.
Saker som: hur de tycker jag ser ut, vad de tycker om mina kläder, hur jag rör mig, vad jag verkar va för en person....en massa sådant som man borde skita i vad andra tycker och tänker egentligen....
Fast det slog mig sen att jag vet mycket mer än hon förmodligen önskar att jag vet om hennes privatliv...
Uteslutningsmetoden fick mig nämligen att inse att det är hon och hennes kille som jag vid flera tillfällen ha sett ha sex i duschen.
Badrumsfönstrena är nämligen precis vid duschen och väldigt stora, så varje gång jag står i mitt kök är det stor chans att jag ser någon granne duscha i huset mitt emot, jag vet inte hur stor koll de ha angående hur tydligt man ser, men jag har berättat det för en dam en gång, hon gjorde inget åt det, så hon gillar väl att folk ser henne ?!? ;)
Själv har jag satt ett skydd inuti fönstret som tar bort all insyn upp över halva fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0