Bye bye Valdoxan, utvärdering...

Har ätit Valdoxan i 6 veckor i morgon, men valde att avsluta medicineringen igår...
Här kommer en plus och minussammanfattning av den sista veckan då det positiva började visa sig dessutom...
 
PLUS
Delvis lugnare, i allafall i hjärnkontoret...
Mindre stressad, märker det bland annat när jag går i butiker.
Går inte igång på allt och inget a´la hyperkänslig.
Tänker inte en massa på hur meningslöst allt är mest hela tiden som annars.
Delvis gladare 
 
MINUS
Sover ännu sämre om mindre än innan medicinen (en fördel med medicinen skulle vara bättre sömn, hmmm...)
Delvis problem med att somna sen vaknar jag ofta flera gånger per natt och ligger vaken längre stunder och ligger vaken flera timmar innan det är dags att gå upp.
Min mage är åt skogen, orolig och av magsjukekaraktär (ni förstår nog vad jag menar utan ytterligare förklaring) har behövt gå på toaletten ett antal gånger per dag tills nyligen.
Har  jag tur nu behöver jag bara springa ur sängen snabbt som attan på morgonen nu för att hinna till toan och slipper mer resten av dagen.
Mer uppvarvad, eller iallafall mer uppvarvad i kroppen, talet är nog mer speeddat också, och det har känts som om det har blivit värre för varje dag...
Har fått eksem på ena handen som har spritt sig mer och mer, ej säker på om orsaken är medicinen i från början, men troligtvis har den bidragit till försämring i allafall.(misstänker födoämnesallergier el födoämnesöverkänslighet, b.l.a. räkor och citrusfrukter)
 
ANNAT
Har gått ned i vikt
någonstans mellan 2-4 kg under dessa 6 veckor, ingen fara som det är nu men jag vill inte gå ner mer, det skulle jag inte må bra av.
Känner mig delvis förvirrad och lite konstig.
 
Bye bye Valdoxan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0