Solkrämsdax

Jag håller för fullt på att klura ut vilken solskyddskräm eller flytande ej för täckande foundation (minst spf 20,) jag ska använda i ansiktet i år.
Jag har klurat och testat lite de senaste veckorna just därför.
Trodde ju valet och inköpet av rätt produkt redan var gjord när jag beställde 100% Pure fruit pigmented tinted moisturizer spf 20, som jag skrev om härmen icke :(
(Känns som lite mycket pengar att lägga nästan 400 kr (50ml) för samma kräm inköpt i Sverige)
Det är lätt att glömma att solen redan är stark för en hy som inte har utsatts för någon starkare sol på hela vintern.
Är man dessutom som jag då allmänt väldigt känslig för solen så blir man röd redan nu om man inte skyddar sig.
Ofta använder jag en stor solhatt sommartid och får då ett bra skydd och riskerar heller inte att få dålig hy/tilltäppta porer och annat som alla solskyddskrämer brukar ge mig mer eller mindre .
Sen tycker jag att de flesta solkrämer brukar vara svåra att tvätta bort om man inte använder någon rengöring med tensider.
Tensider vill jag undvika eftersom min känsliga hy bara blir irriterad, ännu känsligare och allmänt ur balans av det (rekommenderar egentligen ingen att använda rengöringar med tensider i)
Nackdelen med solhatt blir dock att halva synfältet försvinner (depressing att inte se himlen och trädkronorna t.e.x.) och huvudet blir kokande varmt och svettigt av hatten...
Så jag försöker hitta den bästa solkrämen jag någonsin har testat att varva solhatten med i år.
Kom gärna med förslag! :)
 
För tillfället testar jag mest Eco Cosmetics tonad dagkräm spf 15 ,men förutom att solskyddsfaktorn är lite låg så tror tyvärr inte riktigt att den är något för mig i övrigt heller (minirecension kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0