Är jag en pervers och morbid person eller?!?

Igår berättade min far för mig att det är en kvinna på hans sida av släkten som håller på att släktforska och kanske även ska ge ut en bok om släktforskningen.
Vad kul tänkte jag och skönt att slippa släktforska själv någon gång (verkar så krångligt, försökte mig själv (lite) på det för rätt många år sedan), kan ju ändå vara intressant att veta lite mer om sin släkthistoria.
Sen berättade min far att den här kvinnan just nu ringer runt till oss som finns i livet för att skriva ihop vad vi är för några (utbildningar, var vi bor o.s.v.) i släkthistorien.
Så, min far undrade vad jag ville att hon skulle skriva om mig?!?
Han berättade sedan att det enda hon redan hade skrivit om mig var mitt namn och sedan sjuklig!
Slår man upp ordet sjuklig på synonymer.se så ser det ut så här:
Sjuklig =
Klen, dålig, krasslig, skröplig, svag, bräcklig, abnorm, osund, morbid, psykiskt onormal, pervers, patologisk.
 
Fy f-n! Skitkul att få det skrivet om sig liksom!!!!
Så jag skulle med andra ord t.e.x. vara en pervers och morbid person dessutom, ja oj oj vad jag känner igen mig! *not*
Sjuklig tycker jag verkligen är ett starkt ord, jag tänker på någon som antingen är extremt sjuk i någon sjukdom och för det mesta är sängliggande eller om det det skulle gälla något psykiskt, då skulle det betyda spykiskt sjuk i t.e.x. Schizofreni.
Jag har så vitt jag vet inte någon psykisk sjukdom.
(ADHD)ADD är ingen sjukdom, det är en funktionsnedsättning, funktionshinder.
Sen att jag lider av en massa ångest och annat skit, visst...men sjukdomar är det inte.
Undrar dessutom var hon har fått reda på något om mig och där med klassat mig som sjuklig?
Min far hade iallafall ingen aning om det heller.
Usch!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0