Sockerplan


Nu har jag iallafall lyckats i några dagar att bara käka choklad/socker varannan dag
, det var ett tag sen jag klarade det, så jag är faktiskt lite stolt över mig själv :)
Precis hemkommen i från bio utan godis till och med!
I vanliga fall har jag käkat upp allt godis innan filmen har börjat ens :(
Försöker uppfinna en liten plan för hur jag ska dra ner på sockret nu...
Varannan dag är en bra början.
Att sluta tvärt funkar inte för mig eftersom jag vet med mig att det som är förbjudet bara lockar och triggar mig ännu mer.
Om jag klarar en månad med varannan dag godis (inga mängder de tillåtna dagarna förstås) så har jag kommit långt.
Det är väl första målet I guess!?
Borde funka om den här medicinen(mirtazapin) funkar på halv dos och håller borta den värsta ångesten/stressen och uppvarvningen och får mig att sova ok.
Hmm, får väl se hur planen ser ut efter detta.
En sak till, ska återuppta burken som jag lägger 10kr i som symbolisk summa för varje gång jag klarar av att avstå ifrån att köpa något sockerstinnt.

To be continued.....


Trackback
RSS 2.0