Ramlat dit...

Usch fy och blä!
Igår lurade sockermonstret bakom knuten utan att jag hade koll på det.
Föll för en stor chokladboll, vidare till två Snickers och väl hemma en halv burk jordnötssmör.
Kände så tydligt av hur det påverkade min kropp, tydligare än någonsin faktiskt.
Kände mig alldelles febrig och fick hjärtklappning av skiten!
Idag är min mage svullen och innehåller gaser i från h-vetet typ.
Känner mig till och med illamående.
Nä, nu är det en dag i taget som gäller igen, fortsätter självklart med mitt sockerfria liv!
Fast det känns som att börja om på nýtt idag.
Förhoppningsvis känns det lättare igen om några dagar.
Idag hade jag klarat en hel månad sockerfri om det inte hade varit för gårdagen......
 
Det har varit extra jobbigt på sistone, så att det skulle komma ett bakslag så här var ju inte särskilt konstigt.
Min far har som sagt varit här en vecka vilket har inneburit att jag har känt mig väldigt stressad, pressad och de flesta dagar alldeles matt och mått jättedåligt p.g..a överansträngning.
Är inte van att umgås mycket med folk p.g.a. min nedsatta ork, stresskänslighet, ångest m.m.
Så att gå från knappt något umgänge  till att umgås varje dag och dessutom gå rätt långa promenader blev övermycket för mig.
Dessutom har min bror och far tapetserat min sänghörna en eftermiddag, vilket gjorde mig galet stressad.
Jag pallar ju inte med att ha folk hemma över huvudtaget, men ibland måste man ju..
Det var inte särskilt roligt för dem heller eftersom jag blev väldigt irriterad, lade mig i  en massa o.s.v.
Så, igår var sista dagen vi sågs innan hans hemresa, då märkte jag ju dels på honom att han tyckte att det var jobbigt att skiljas åt eftersom vi ses så sällan, och så drabbades jag själv av min vanliga vidriga separationsångest dessutom.
Hmm ja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0