Medicintankar och Homeopati

En del av mig vill bara sluta med medicinerna helt och hållet....både Cipralexen och Mirtazapinen...
En annan del av mig kan nog hellre tänka sig att sluta med båda två men att testa Voxra i stället.
Well, att sluta helt med mediciner är nog knappast en särskilt bra ide´ med tanke på att jag verkligen inte mår bra och får till mitt liv som det är nu ens...
Fast någon del av mig har någon fantasi om att det kanske blir bättre utan...
Voxra är en nyare antidepressiv medicin som ofta har god effekt på ADHD också, har tidigare nämnt att en kvinna i min ADHD-grupp har börjat med den och fått bra effekt och dessutom blivit lugnare av den.
Min läkare trodde ju tvärt om att jag skulle bli mer speedad av att ta den....hmmm..(han har ingen särskild erfarenhet av medicinen)
Min behandlingsansvarige tror i allafall att Voxra kan vara något för mig.
Är i övrigt inne på att gå till en Homeopat.
Nu tänker säkert flera läsare att jag är lättlurad o.s.v. som kan gå på något sådant....
Hur som helst så var jag bekant med en kvinna för ett antal år sedan som slutade med alla sina psykmediciner och blev hjälpt av homeopatmediciner.
Placeboeffekten?!? Vem vet?!?
Finns í allafall en Homeopat som jag har blivit rekommenderad av ett par olika personer som har mycket bra att berätta om honom och folk som har blivit hjälpta.
Säkert blir en del hjälpa av just placeboeffekten (att de tror på det) men även djur blir ju hjälpta av homeopati, hur skulle de kunna bli hjälpta av det p.g.a. just placeboeffekten???
Det lär dröja något halvår innan jag eventuellt går till Homeopaten eftersom jag inte har ekonomin för det som det är nu....
Nu ska jag åka till Assar och ge medicin till hans katt bland annat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0