Misslyckat mordförsök...

Jo, det är sant!
Misslyckat mordförsök är vad jag har sysslat med i hela 23 dagar.
Dessutom har jag blivit närmare 300kr fattigare på kuppen :(
Jag har inte velat nämna det här i från första början eftersom jag var så äcklad, fick sådan ångest och skämdes alldeles för mycket då...
Så, vad babblar jag om egentligen?!?
Jo, jag har fått hårlössen i från h-vetet!
Jag har aldrig i hela mitt liv haft löss, inte ens när det gick i min klass på mellanstadiet!
Hur det gick till nu har jag inte den blekaste aning om, det kräver nämligen huvudkontakt med den som har lössen för att kunna bli smittad.
Jag lever ju ett sådant liv att jag inte är så nära någon, tragisk men sant!
Jag borde vara den som har minst chans att bli smittad av löss verkligen.
Nå, väl köpte både en skitdyr luskam och lusschampo på apoteket som skulle ta död på skiten.
Men, nä då...dö har de inte velat göra trots att jag använt lusschampot 3 gånger (ska bara behövas två gånger för säkerhetsskull) och har haft i schampot dubbla tiden och dessutom kammat med luskammen i ca 1 timma om dagen var eviga dag (20minuter skulle räcka)
Förutom detta har jag dessutom kört en alternativkur jag hittade på nätet ,två kurer med en massa olivolja  i håret i två timmar per gång (det rann konstant ner för ryggen och i ansiktet)
Tvättat kläder och sängkläder betydligt mer än vanligt.
Men NEJ de jäklarna kryper fortfarande runt i huvudet så att jag håller på att bli galen!
Särskillt när jag ska sova, sömnen blir inte bra kan jag säga.
Dessutom känner jag när de bits nu, det sticker till och svider!
Man ska inte kunna känna när det bits/suger blod ens....hmmm!
Visste ni förresten att vuxna människor oftast går runt med löss utan att ens veta om det?!?
Ofta känner man nämligen vare sig klåda eller krypande som vuxen av någon anledning..
Så att spåra lössen och minska smittspridningen är svårt!
Vanliga kammar och borstar gör t.e.x. inte att man kan upptäcka lössen eftersom de är för glesa för att kunna fånga upp de små små äcklen.
Har varken råd eller lust att lägga mer pengar på lusmedel nu, dessutom måste jag testa något starkare medel som är giftigt nu i såfall.
Nä, det blir helt enkelt brorsans hårtrimmer på 3mm (de trivs inte om håret är kortare än 5mm) trots att jag verkligen skulle vilja behålla mitt hår nu!
Så roligt är det! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0