Bra ansiktskräm från Dr Hauschka

Kanske blir det inte bättre än mina senaste ansiktskräm i från Dr Hauschka?!?
Har använt mig av Rosencreme light i ett par månader nu.
(finns en gammal kortare resencion av mig från 2010 här)
Den känns mild och ickeirriterande med en mild rosendoft, kan tänka mig att de passar de flesta med känslig hy.
Först tog jag för lite av krämen och tyckte då att den var för klen, men har förstått att man behöver ta lite mer av den och jobba in den lite mer än många andra ansiktskrämer.
Den gör mina porer mindre och återfuktar/återfettar ok och håller dessutom min hy renare än vad den har varit på många många somrar (kan ju visserligen bero på andra faktorer som att jag bara använder väldigt milda och ickeuttorkande rengöringar nu för tiden och över huvudtaget är snällare mot min hy?!?)
Men det är väl just det där med enbart ok som gör att jag vill gå vidare och testa något annat...
Vill att ansiktskrämen ska vara lite mer återfuktande helt enkelt.
Om det nu går att hitta en passande ansiktskräm som återfuktar bra utan att göra porerna större och göra huden oren dessutom?!?
Hmm ja, Dr Hauschkas produkter är nog annars de renaste bästa jag hitills testat! :)
 
Beskrivning från Dr Hauschkas hemsida:
Innehåll: 
Vatten, sesamolja, alkohol, destillat från damascenaros, extrakt av läkemalva, rosa gallica extrakt, extrakt av getväppling, aprikoskärnolja, sötmandelolja, cetarylalkohol, bentionit - naturlig lera, bivax, avokadoolja (ej förtvålningsbara delen borttagen), vetegroddsolja, soyalecitin, medicinsk kvalitet, rosa canina extract/stenros, eteriska oljor från växter, benzyl alcohol/bensylalkohol*, blomvax från damaskenerros, xantangummi-gelmedel från majs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0