Rosencreme light =)

Det här är min nya ansiktskrämfavorit sedan ett par veckor tillbaka =)
Dr Hauschkas rosencreme light

Precis som den låter så är det en lätt creme, med andra ord inget jag skulle rekommendera för riktiga torrisar.
De kan pröva den tyngre varianten som enbart heter Rosencreme (har själv inte prövat den vad jag minns dock)
Rosencreme light har jag hitills bara använt nattetid eftersom kylan har krävt mer dagtid (då har jag blandat sheasmör och avokadoolja och kört med)
Resultat och känsla:
Luktar ganska milt och fräscht ros, den går väldigt lätt in i huden och lämnar ingen fet hinna efter sig över huvudtaget (vilket mina erfarenheter av både Dr Hauschkas andra krämer och Weledas gjort tyvärr...)
Direkt efter första gången jag använde den såg huden fräsch ut och med mindre porer =)
Men som sagt den är lätt och återfuktningen kunde väl kanske gärna fått vara lite bättre...
Men inga hudreaktioner har jag fått som jag med min känsliga hud lätt får...inte heller någon tendens till dålig hy.
Så tills vidare tänker jag använda den här som var ett litet prov jag köpte...
Hoppas sedan på att det här är en bra kräm att köra med i sommar utan reaktioner när solen börjar bränna.
(Men med solskydd på givetvis)


Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Har inte provat Hauschka. Tycker deras produkter är lite dyra. Jag har inte hittat någon bra ansiktskräm att ha på vintern då jag blir ganska torr i ansiktet (den bästa är L300 men den är ju inte naturlig och ekologisk tyvärr). De som är för riktigt torr hy blir man ju bara blank och fet av men inte mindre torr (tycker jag i alla fall). Jag har annars kört med "Lavera - Basis Sensitiv Fuktkräm". Den har funkat hyffsat bra (mest på sommaren, annars räcker den inte riktigt). Doftar ganska gott (lite svagt marshmallowaktigt) men doften går bort ganska snabbt vilket jag tycker är bra. Vissa krämer doftar så starkt och det sitter kvar hela dagen så man blir riktigt äcklad.

Tycker det är jätte svårt det där med hudvårdsprodukter: man kan ju inte bara skaffa en massa som man sedan inte kan/vill använda upp eller som inte funkar, och det som funkar på en person funkar inte nödvändigtvis på en annan.

Sheasmör tycker jag är toppen att ha på läpparna!

Nåja.

2010-01-22 @ 18:54:33
Postat av: Tankar...

Nä, Dr Hauschka är ju inte så billiga med tanke på att de bara innehåller 30ml tyvärr =(

Märket L300 har jag testat tidigare innan jag började med naturligt, men det gav mig bara dålig hy kommer jag i håg.

Lavera Basis sensitiv har jag faktiskt inte prövat, men har tänkt att jag ska många gånger...har varit rädd att den ska vara för fet..

Prover är svaret på att inte ha en massa krämer stående som man inte tål el av annan anledning kan använda.

Om du bara visste vad grejer jag har gett bort till min syrra, hon behöver aldrig köpa något eget...

Tänker i fortsättningen så långt som det går inte köpa några produkter utan att jag fått ett prov på dem innan....oftast går det ju att få i butiker och om inte så kan man maila företaget så att de skickar en =)

2010-01-29 @ 15:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0