Lchf och köttet...


Tänkte på en grej angående det här med Lchf-kost
, de flesta verkar ju associera detta med mycket kött furutom fett då...
Men, det är ju absolut inget måste att äta kött över huvudtaget man kan ju faktiskt utesluta det helt och äta fisk i stället som ju en del gör.
Det känns på ett sätt mer lockande för min del, fast samtidigt svårt för jag gillar verkligen inte fisk och har alltid, i hela mitt liv haft väldigt svårt för att äta fisk...tyvärr!
Ok, fiskpinnar kan jag väl få i mig...men hmm...består ju dessutom ca till hälften av panering...inte det nyttigaste.
Förutom fiskpinnar har jag ätit en vit fisk (minns ej vad den hette..) som var blandad med stekta grönsaker och smakade väldigt lite i sig och gick därför bra att äta.
Vill lära mig att äta fisk! (hur sjutton det nu ska gå till?!?)
Kan tänka mig att äta kött ibland, men jag vill inte vara delaktig i den dåliga djurhållniing som ju tyvärr finns på många ställen...:(
Vill heller inte få i mig en massa antibiotika och annat skit som de pumpar i djuren :(
Så ekologiskt vill jag ha, eller viltkött!
Men eftersom detta också är dyrare, så lär det inte bli så ofta...
Japp, det var lite av mina tankar runt detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0