Nuet...Midsommar!


Finns ju så mycket jag skulle kunna skriva om
, både vad det gäller mig själv, eko/naturlig hudvård och annat..
Ja, det finns det ju alltid men nu tänker jag fokusera mer på nuet mitt eget nu.
Midsommar i morgon som väl ingen missat!?!
Känns inte så, alla högtider är utan känsla nu förtiden tycker jag...
Nog för att det finns känslor, men inte julkänslor, midsommarkänslor m.m...sådana menar jag!
Det hör till barndomen, nu blir jag lika förvånad varje gång en högtid inträffar....hänger inte alls med.
Well...har ju inget särskilt övers för högtider som midsommar nu än då.
Hör inte till dem som någonsin har varit på någon midsommarfest ute i skärgården "Det var på den tiden när man hade så kul" för att citera en kvinna som går samma Silverkurs som jag.
Som om alla har varit med om det, en självklarhet att ha så kul lät det som när hon sa det.
Jag sa ingenting, ville inte dra ner stämmningen och säga att jag aldrig haft det så...skämdes!

Minns egentligen bara ett midsommarfirande i vuxen ålder (ca 22) som jag tillbringat med några få vänner och haft det ganska bra (tror jag?!?) i övrigt har jag mest suttit själv/varit själv hela midsommarafton och önskat att dagen snart skulle vara över.
Förut för några år sedan mådde jag så fruktansvärt av denna ensamhet på midsommar (och många nyårsaftnar) att jag storgrina så att tårarna bara sprutade och jag knappt kunde andas, tack och lov inte längre.
Det har hänt att syrran frågat om jag ska med på någon fest tidigare, men nej jag har inte hängt med trivs inte annars ens med hennes vänner så varför skulle jag vilja göra det?!?
Vet även att jag enligt Assar skulle kunna hänga på hem till hans föräldrar och bröder, men det känns både stort och konstig med tanke på att jag bara har träffat hans ena (psyksjuka) bror en gång och den andra aldrig någonsin....dessutom har Assars föräldrar undrat om vi är ett par....nej NEJ nej det är vi ju lååångt i från!

Nä, vad mig beträffar så får det gärna regna i morgon så att jag slipper se grannar och annat folk tjoa och tjimma med sitt firande ute i solskenet och må dåligt över att jag sitter ensam och verkar vara ett riktigt loserfreak!
Vill mest gömma mig inne, inte ens visa mig i fönstrena utan krypa under dem för att inte skämmas inför andra över att jag sitter ensam.
Hu så det låter.....men det är så jag känner!
Jag önskar verkligen enormt mycket att jag kunde hitta lite folk, eller i allafall någon som jag trivs och passar i hop med....inte för högtidernas skull, för det är ju alla andra dagar under året som räknas mest trots allt!

Nå väl, det var det...
Hoppas ni får en bra midsommar vad ni än har för er!

*Varma Kramar*/Estelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0