Tar det aldrig slut?!?

Det är bara som en enorm jäkla kaosklump inom mig i kroppen och i hela skallen.
Jag mår skitdåligt och har ingen aning om hur jag ska hitta ut ur det här någonsin....jag kan inte må och vara så här alltid, så är det bara det orkar jag inte med!
Jag tycker att jag försöker hela tiden, men hur vet man att man försöker tillräckligt?!?
Det jag vet är i allafall att jag glömmer saker så lätt och även fast jag vet vissa saker som vore bra att göra eller tänka när jag mår som svårast eller/och tappar kontrollen totalt över mitt godisätande eller hamnar i tvångsaktiga beteénden så är det svårt att dra nåfon nytta av det eftersom det är stopp i skallen då, jag har ingen tillgång till det jag vet för det är raderat ur mitt medvetande :(
Var hos psyktanten i Tisdags och malde på i 180 och nämnde bland annat det här med hur svårt det är att komma någon vart när allt bara är en himla röra o.s.v.
Som hon sa ADD, det är den som gör det så svårt och rörigt! (Hon tror för övrigt att hon också har ADD)
Nå väl, om det är det eller "bara" en allmänt trasig sönderstressad hjärna jag har det spelar egentligen ingen roll för det är lika jobbigt, hindrande och frustrerande vad det än må bero på.
Nä, fy tusan jag hittar inga tillräckliga ord för någonting nu...alla ord och meningar känns för bleka för att beskriva hur kasst och rörigt jag mår....
Känns så jäkla ensamt även om jag vet att det finns fler som mår på liknande sätt!
Hatar den där jäkla ensamheten, den förstör ännu mer!
Så....nu har jag skrivit något i allafall...
I morgon ska jag låna Bitten Jonssons bok Sockerbomben i din hjärna och se om den kan hjälpa mig någonting?!?
Det är nämligen värre än någonsin ställt med godisintaget, har ingen kontroll alls och mår tusen gånger värre av det med :(
Känner mig sååå jäkla misslyckad!


Våra kroppar och hjärnor reagerar på socker. Men på olika sätt och vi tål sockerchockerna olika bra. Somliga får humörsvängningar och sömnproblem, andra blir sugna på substanser som stimulerar på liknande sätt, som alkohol och nikotin.

Sockerbomben är en praktisk och lösningsfokuserad handbok i att bli fri från sitt sockerberoende. Sedan boken gavs ut för första gången 2004 har tusentals människor fått hjälp och stöd i att ändra sin livsstil. Denna andra reviderade upplaga är uppdaterad med den allra senaste beroendeforskningen.

Ur innehållet:
  • Testa din egen sockerkänslighet
  • Hitta det dolda sockret i maten
  • Fallbeskrivningar där var och en kan känna igen sig.
Bitten Jonsson är legitimerad sjuksköterska och pionjär inom beroendebehandling. Hon driver Bitten Jonsson Center och föreläser regelbundet i Sverige och USA.
Pia Nordström är medicinjournalist på tidningen Expressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0