Svälta godismonstret...


Det är inte lätt men jag försöker och kämpar på med att minska socker/chokladintaget....
Förbud funkar inte överhuvudtaget inte på mig, då är det enda som hägrar i min skalle att jag inte får, måste stå emot, behöver nu...och så går det bara åt helvete och jag mer eller mindre hetsäter choklad m.m.
Dessutom gör det att det inte finns plats för något annat i skallen på hela dagarna typ...not good at all med andra ord :(
Nu gör jag i allafall så här i stället:
50 gram om dagen varje dag, och för att det inte ska bli skittråkigt eller svårt så har jag mitt lilla godisförråd i källarförrådet där jag an komponera i hop dagens lilla dos :)
Att köpa t.e.x. en stor chokladkaka på stan som jag öppnar och endast äter 50gram av funkar inte, har jag väl öppnat den så är det kört...
Nå väl, har bara kört en vecka med 50gram nu, men självklart har det inte gått spikrakt...men det går väl förhoppningsvis bättre med tiden!
Behöver nog ligga på den här nivån i minst en månad innan jag drar ner på det lite till, ja det är inget snack om att jag är sockerberoende :(
Så är det!
I övrigt?!?
Orkar inte skriva om något mer nu...
Ha en bra dag! ♥
Särskillt kvinnsen, med tanke på internationella kvinnodagen!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Trackback
RSS 2.0