Miljöombyte

Har varit bortrest en vecka och hälsat på mina föräldrar i den lilla staden jag växte upp i....
Blidde en bloggpaus p.g.a. rädslan för att farsan skulle kunna hitta min blogg och fatta att det var jag om jag bloggade på hans dator....hemska tanke!!
Well, nu ska jag försöka ta tag i bloggen igen så gott jag orkar...är nämligen väldigt trött (gäspar hela tiden) och har väldigt ont i nacke och axlar efter vistelsen borta.
Som vanligt var det en pärs....
Första och andra dagen var jag väldigt stressad/uppvarvad av miljöombytet (vilket farsan även påpekade) sen var det bara att finna sig som vanligt i att det är mycket som är på ett sätt som jag önskar att det inte vore, men inte kan göra särskillt mycket åt.....saker som är väldigt påfrestande och tar mycket tanke/känslokraft av mig! :(
Var nog där emot lite lättare än vanligt (delvis) att åka och träffa morsan faktiskt, vilket delvis berodde på att hon inte blandade in snack om Jesus i en massa som hon vanligtvis gör....djupt troende som hon är...
Har som vanligt inte haft för mig något särskilt mer än att ta de obligatoriska promenaderna och bläddrat i lite tidningar förutom en liten utflykt till en avlägsens släktings gamla gård som han brukar vara på under sin semester...en gård jag aldrig tidigare har besökt.
Var väl ok där, även om det var lite långtråkigt.....föreslog därför att vi skulle ta en promenad och kolla in kyrkan som låg någon kilometer bort...
Efteråt sa släktingen " Det var väldigt innovativt av dig att föreslå att vi skulle gå dit, det har aldrig någon föreslagit tidigare"
Eheee...precis som om det vore så speciellt?!? Oj liksom ;)
Har klippt långt jobbigt gräs i den rätt stora trädgården hos farsan också, huuu vilket göra!
Verkligen tur att jag inte visste innan hur jobbigt det skulle bli, för det var trögt och tungt som tusan!
Svettades som en gris och var alldeles yr och vidrig efteråt.
Ett jäkla styrkepass var det och en väldig påminnelse över att jag behöver få upp styrkan i kroppen, särskillt då överkroppen.
Kändes som om jag skulle få ryggskott m.m. dagen efter...
Klarade mig tack och lov från det, men blev där emot skinnflådd på ett ställe på ena handen som har svidit och bråkat som tusan i flera dagar tills det nu börjat läka lite tack och lov :)

Alltid skönt att vara tillbaka i Stockholm i min egen lägenhet där bara jag bor och mina egna regler gäller...
Närheten till allt, att kunna vara lite mer anonym (känner mig utstirrad som om jag vore någon kändis i hemstaden typ) ja, lite så....även om det känns väldigt konstigt och tomt att komma tillbaka på ett jobbigt sätt också....
Nä, nu ska jag lägga mig på min gamla spikmatta som jag inte har använt på en evighet nu....hoppas på att nacken och axlarna ska kunna slappna av lite och göra lite mindre ont!
♥ Vi ses en annan dag, ha det bra! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0