Lite om Schematerapi




Hej hå, den här boken använder vi i min terapi....
Eftersom schematerapi är ett stort område som jag tycker är lite svårt att förklara så länkar jag både till en artikel ur Svenska dagbladet om just Schematerapi och ett ställe där man kan provläsa lite ur boken om någon skulle vara intresserad?!?
By the way så har jag haft Poul Perris som har skrivit det svenska förordet till boken som en av ledarna av Schematerapin i grupp jag gick för något år sedan :)
En varm trevlig och goodlooking snubbe med världens finaste och varmaste ögon.
Nu när jag kollade runt efter honom på nätet så blev jag dessutom väääldigt förvånad eftersom han visade sig ha varit sångare i bandet The Facer, minns ni dem?!?
Jag lite vagt, men av bilderna och det jag läste så var han visst rätt vild, rockig och allt annat än den Poul jag mött i terapirummet helt klart ;)
Ha ha, det här känns helt sjukt...HAN en sådan rockkille! Nä, det hade jag aldrig trott om honom.
Kanske var lika bra att jag inte visste det när jag gick i schematerapigruppen, det hade nog distraherat en del.
Well, det är hans forna dagar ...nu är han läkare, psykoterapeut, rektor och handledare för Svenska institutet för kognitiv psykoterapi bland annat.
Nog om det, här har ni länkarna:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/i-barndomen-formas-alla-dina-livsfallor_174073.svd
http://www.adlibris.com/bookbrowser/default.aspx?culture=SV-SE&isbn=9127121097&shop=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0