Helt ok rengöringsmjölk för känslig hy



Har nu kört med den här milda rengöringsmjölken i från i+m Naturkosmetiks  Freestyleserie i ungefär en månad och tänkte därför tycka till lite om den.

Efter att ha använt mig av Estelle & Thilds rengöringsmjölk som är ganska krämig blev jag lite besviken på denna eftersom den var tunnare i konsistensen.
Använde denna till en början igenom att först blöta ansiktet och sedan massera runt, ta bort med rengöringssvamp och sedan skölja av, men märkte att den rengjorde för ytligt och tyvärr gav mig mer pormaskar :(
Sedan gick jag över till att applicera rengöringen utan att blöta ansiktet först (står på flaskan att även detta går bra) och tycker nu att det funkar mycket bättre och rengör djupare då :)

Den här rengöringen känns väldigt mild och ickeirriterande, rekommenderas till och med för eksemhy.
Doftar himmelskt härligt av vanilj, i början var det svårt att motstå frestelsen att slicka mig runt munnen faktiskt ;)

Så har du känslig hy eller bara vill ha en mild härlig rengöring ändå så funkar den här bra :)
Skrev mer om den här innan jag köpte den:
http://tankarsombankar.blogg.se/2010/september/im-natur-freestyle-cleansing-milk.html

Kommentarer
Postat av: Stefan

Vad ska man använda om man har en okänslig hy då? ;)



KRAM

2010-11-04 @ 00:12:25
URL: http://fefanfefan.blogspot.com/
Postat av: Vera

Nu köpte jag kammen från Body Shop i alla fall :) Ibland får man svälja stoltheten! ;)

2010-11-04 @ 15:49:19
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Estelle

Stefan



Ja då, då har du ett stort urval att välja mellan..

Varför inte lite biltvättmedel eller Yes masindiskmedel i ansiktet?!?

Du får helt enkelt pröva sig fram ;)

2010-11-04 @ 19:46:35
Postat av: Estelle

Stefan



Tänkte att du kanske ville ha tips på ansiktsvatten/after shave när vi ändå är i gång ;)

T-röd eller Aceton skulle kunna vara något för din okänsliga hy då ;)



Kram

2010-11-04 @ 19:49:14
Postat av: Estelle

Vera



Jo, det är ju så där med stoltheten i bland.

Hoppas du blir nöjd med kammen nu då :)

2010-11-04 @ 19:50:22
Postat av: Stefan

Yes! ;)

Frågan är bara om det öppnar eller stänger porerna? Hihihi..

Tack för tips! ;)



KRAM

2010-11-06 @ 00:56:26
URL: http://fefanfefan.blogspot.com/
Postat av: Estelle

Stefan



Du vet, människor och även huden är ju så olika så du får väl pröva och se om det öppnar eller stänger porerna ;)



Kram

2010-11-07 @ 13:42:18
Postat av: Ellen

Tänkte på en sak: har du kollat bland babyprodukter? Har för mig att de brukar ha rengöringsmjölktyp produkter. Och andra rengöringsprodukter förresten. Om du sköljer ansiktet kanske du inte behöver en mjölk nödvändigtvis. Babyprodukter skall ju passa för väldigt känsliga hyar.



Stefan: för sådana som har okänslig hy rekommenderar jag Svinto eller något liknande. Rengöring på djupet. Finfina och rena porer ;-)



Kramar

2010-11-11 @ 17:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0