I+m Natur Freestyle cleansing milk

Nu sjunger min parfymfria rengöringsmjölk Estelle & Thild från på sin sista vers och jag är nyfiken på en ny...
Inte alls lätt med tanke på min känsliga hy, men jag funderar iallafall på den här i från i+m Natur.
http://shop.im-natur.se/produkter/freestyle-parfymfri/ansiktsvard.aspx
Också den parfymfri och för känslig hy, någon som testat???

FREESTYLE parfymfri Cleansing Milk är en mild rengöringsmjölk som avlägsnar smutspartiklar och make-up från porerna och förbereder huden för efterföljande vård. De ekologiska oljorna av mandel, solros och jojoba skyddar huden mot uttorkning. FREESTYLE Cleansing Milk håller huden i balans och passar även känslig hud.
Applicera FREESTYLE parfymfri Cleansing Milk morgon och kväll på fuktad eller torr hud och skölj sedan med ljummet vatten.
Volym: 150 ml

Ingredienser:

VATTEN, SOLROSOLJA*, JOJOBAOLJA*, ALOE VERA*, FÖRTJOCKNINGSMEDEL, VEG. GLYCERIN*, EMULGERANDE VAX, SÖTMANDELOLJA*, XANTHAN, KOKOSGLYCERIN, KONSERVERANDE FR. BASILIKA, KONSERVERANDE FR. MAJS, VANILJEXTRAKT*, VEG. MJÖLKSYRA, FYTINSYRA, E-VITAMIN

(*) från ekologisk odling





Kommentarer
Postat av: Vera

Hej och tack. Jag ser att du är väldigt intresserad av ekologisk skönhetsvård. Jag har inte testat Estelle & Thild och undrar vad du tycker om dem? Jag älskar svenska produkter och vill gärna testa alla på en gång!



Ha en fin helg.

2010-09-11 @ 11:10:47
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Estelle

Hej Vera!

Japp, du har fattat rätt jag är väldigt intresserad av ekologisk naturlig skönhetsvård :)

Estelle & Thild ja, jo deras oparfymerade rengöringsmjölk är bra tycker jag...har precis gjort slut på en.

Ansiktsvattnet (det oparfymerade)som jag bara har prövat ett par prov på verkade också ok.

Tyvärr gillar jag inte deras övriga produkter.

Jag har prövat det mesta de har i ansiktsvård i provburkar från Kicks (om du har någon Kicks i närheten pröva!)men jag har svårt att förstå mig på deras grejer faktiskt.

Trots att jag sällan har särskilt torr hy, snarare åt det fetare hållet nu för tiden så tycker jag att deras produkter är för lätta, dåligt återfuktande (även de för torr och mogen hud)och gör huden stram.

Deras gelrengöring gjorde min hy som är väldigt känslig både irriterad och torr.

Well..sådant där är ju så olika, vissa verkar ju gilla deras grejer mycket.

2010-09-12 @ 12:02:21
Postat av: Ellen

Tänkte inte alls kommentera rengöringsmjölken det är darför jag skriver min kommentar här :-D

Nej jag ville bara meddela att jag äntligen skaffat en Rosenserien deo (den vanliga för tjejer, den för killar doftade fräscht och så men jag kände att det var en not som jag nog skulle få lite smått huvudvärk av). Resultat då? Jo jag tycker den är toppen! Funkar jätte bra. Nu är jag ju inte en sådan där som sportar och så, den kanske funkar sämre då, men jag är helnöjd. Så stort tack till dig för tipset (och din syster som väl också tipsat om den) !!

Kram kram

2010-09-12 @ 18:06:08
Postat av: Estelle

Oh, vad nice att du gillar den :)

Varför har jag inte köpt den själv då?!?

Duuuuumt!(bara syrran som testat den + att den fått bäst i test i tidningar och så...)

Jag har testat en annan som jag inte är nöjd med i stället ju :(

Vad blev det för solsyddskräm slutligen då?

KRAM

2010-09-13 @ 15:01:22
Postat av: Ellen

Ja, why not prova den. Den funkar väl inte lika bra som alla otäcka deodoranter som täpper till och innehåller en massa skit men den duger helt klart för mig. Och de få naturliga deodoranter jag provat (bortsett från alunkristallen då) har varit värre än om jag inte haft något alls!



Solskyddskräm blev det ingen. Jag använder bara solskydd när jag skall sola eller vara ute länge i solen. Och det har det inte blivit av i år. So...



Hur går det med terapikrisen och det? Jag skrev en väldans lång kommentar på ditt inlägg om det!!! Den blev mycket längre än jag trodde den skulle bli :-D



KRAM

2010-09-13 @ 17:13:02
Postat av: Estelle

Precis så tycte jag om den här deon med, sämre än utan någon alls ;(

Aldrig att jag använder någon tilltäppande onaturlig skit heller, senast var fatiskt en från Nivea när jag var ca 17 bast så :)

Oj, då kan du verkligen inte vara en sådan solkänslig jäkel som mig iaf, måste vara enormt skönt!

Jo, tänker svara på din lååånga kommentar i dag troligtvis!

Tac för den! :)

2010-09-18 @ 13:11:31
Postat av: Vera

Jag kan också tipsa om Rosenseriens deo. Jag älskar den, eftersom jag älskar rosor. Kan inte vara utan den, medan många tycker/upplever den "damig" pga rosdoften. Men säkert så är det individuellt - som det mesta.



Tack Estelle för din åsikt. Jag får testa mig fram helt enkelt. Det tar ju sin tid helt klart eftersom jag itne vill köpa på mig mer än vad jag använder.



Och tack för tips om sockerfri eko-mjölkchoklad! Jag beställde 3 stycken. Ska gömma dem för mig själv. ;)

2010-09-19 @ 13:34:02
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Ellen

Doften kan nog upplevas som lite "damig". Som tur är så är inte rosdoften så överväldigande. Jag har lite svårt med för stark rosdoft. Jag tycker överhuvudtaget inte deon doftar särskilt starkt och det passar mig perfekt.



Det är ingen brådska med svarandet på min kommentar. Så take your time och gör det om/när du känner för det och har tid.



Kram kram

2010-09-22 @ 17:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0