Fruktansvärt äckligt!


Är det jag som har otur eller är folk som käkar proteinpulver jäkligt självdestruktiva?!?
Anledningen till varför jag undrar är att jag i dag köpte mig en provpåse på just Holistics vassleprotein med vaniljsmak och blandade med Provivan på bilden...
När jag sedan drack detta, ja det var en sådan plåga, en sådan vidrigt äcklig smak att jag trodde jag skulle spy.
Jag har ärligt talat aldrig druckit något så fruktansvärt äckligt i alla mina dagar förutom Laxoberal (ett fruktansvärt laxermedel jag var tvungen att ta inför en tarmundersökning för ett antal år sedan)
Det jag drack i dag och Laxoberalen ligger nu på delad första plats av världens äckligaste drycker.
Sååå.....antingen hade jag jäkligt otur med smakblandningen eller så förstår jag inte i mina vildaste fantasier hur folk frivilligt häller i sig sådant här proteinpulver.
Kan nämnas att jag mådde illa i över en timma efter att jag tvingat i mig det sen (efter två klunkar drack jag upp det och höll för näsan) och inte kunde sluta tänka på hur äckligt det smakade.

Well....tänkte att det kunde vara bra med lite proteintillskott i bland, tror nämligen att jag inte alltid får i mig tillräckligt...blir lätt för mycket kolhydrater i stället....
Men men....ska se om det går att få tag på något prov på risprotein i stället, kan väl inte vara lika äckligt eller???


Kommentarer
Postat av: Tikaha

Hej!



Så du tycker inte om proteinpulver=), antar att du drack det osmaksatt. Då kan jag tänka mig att det är rätt vidrigt. Men jag kan rekommendera Whey proteinpulver, dom har en jäkla massa smaker och storlekar på produkterna. Det finns även laktosfria om man inte vill ha vassleprotein. Sen rekommenderar jag att du använder mjölk istället för vatten, och att banan/choklad inte är så gott som det låter. SMakar mest sötningsmedel.



Men testa, det är grymt bra efter träning och om man äter lite kött.



MVH Tikaha

2010-02-11 @ 17:21:32
URL: http://tikaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0