Vrak


Är det all stress?!? Eller Cipralexen (antidepp) som jag nog glömde att ta helt och hållet i går?!?
Ja, jag vet inte men jag vet att jag mår skitdåligt och känner mig som ett riktigt vrak i dag...
I går kväll började jag frysa en massa och har så gjort hela natten, halsen är också irriterad...
Har nog lite feber nu...
Men framförallt känner jag mig hyperkänslig och gråter så att jag inte kan andas sådan där hemsk gråt som änns som världens undergång typ, någon slags ångestgråt, förtvivlan o.s.v.
Troligtvis mest för att jag nog kommer att sitta ensam här i min lägenhet 30 mil i från min familj som ses som vanligt där borta över julen.
Eftersom jag inte klarar av att vara bland dem och allt det innebär om jag dessutom är sjuk/förkyld.
Blir ju liksom ännu mer stresskänslig då (jag som ligger på en extremhög stresskänslighetsnivå redan annars)
Om det inte blir lika illa med den här förkylningen (eller om det är Cipralexen som gett mig de här fysiska symptomen...säkerligen gjort mig mer överkänslig med...) så får jag väl satsa på att åka till dem på julafton i stället för i dag....
Jag tar nog en smula extra Cipralex i dag.....
Jag vet ju att jag blev alldeles fysiskt sjuk när jag minskade lite på Cipralexen för några år sedan, men att bli dålig på EN dags missad dos är ju helt sjukt i så fall!!
Fast det är väl kanske inte så mycket som förvånar mig ang Cipralex längre, jag vet ju hur svårt du har det med medicinen Jenny!
Hade det varit Fontex/Fluoxetin det här handlade om (annan antidepp som jag ätit för rätt många år sedan) så hade jag verkligen inte märkt ett skit av en eller flera minskade doser eller en massa skit vid sänkning av den...
Det måste helt enkelt vara så att Cipralexen försvinner ur kroppen mycket snabbare :(

Har i allafall ringt farsan och berättat hur det ligger till (har dock inte nämnt att Cipralexen kan spela in) vilket gjort det hela extra jobbigt eftersom han ju vill att jag kommer "hem" över jul.
Känner mig som en svikare om jag inte åker och så stressar det mig att jag både har bussresan dit i dag bokad sedan tidigare + hemresan (som jag nästan aldrig brukar boka i förväg annars) och inget avbokningskydd :(
Syrran nämde typiskt nog i dag att avbokningsskyddet ingår om man är medlem, vilket för övrigt är gratis!
Fuck att jag inte är medlem och har skrivit in koden (eller så är jag medlem och har glömt bort det?!?)
Storgråter igen....
Ja, nu ringde de i från psykiatrin och berättade att min "psyktant" som jag skulle ha träffat i dag (men avbokat eftersom jag skulle åka) är sjuk i kräksjuka.
Huhhhh! Kräksjuka av alla hemskheter! Stackare!
Hur som helst så önskade växeltanten mig God Jul, bara det med God Jul gjorde att jag bröt i hop och började grina igen när jag lagt på luren.
Dessutom glömde jag att önska henne God Jul eftersom jag var så uppe i mitt eget mående :(

Nä, fy tusan känns verkligen rörigt och kaotiskt inom mig nu....
Nog skrivet för nu...
Hoppas ni mår bättre där ute!

*Kram*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0