Inte längre rädd för

Ok nu skriver jag lite....
Lite positivt faktiskt =)
Jag som skrek och hämtade min farsa när jag såg en spindel så att han fick ta hand om den (ända tills jag flyttade hemifrån) har inte längre några stora problem med spindlar =)
I går var det en spindel i mitt badkar som jag slängde ut igenom fönstret (med papper och grejer visserligen)
När det i torsdags var en stor fet spindel på Silverkursen, så var det jag som tog hand om den utan problem också =)
Jag är faktiskt förvånad och impad av mig själv.
Getingar, humlor och liknande har jag där emot aldrig varit rädd för, de tar jag utan problem direkt i handen om de inte hittar ut ur lägenheten.
I min förra lägenhet hade jag typ 15 getingar inne varje dag hela sommaren, tur jag inte var getingrädd liksom.
Tvestjärtar är så mycket äckligare, blev biten av en förra sommaren dessutom =(
Att simma långt på öppna vatten är jag inte heller rädd för förresten, det är andra som blir orolig för mig då i stället.....jag själv känner nog mer hemma i vatten än på land och skiter i princip i vad som kan hända mig....
Var ju nära döden en gång när jag simmade från Kungsholmen över till Långholmen (sträckan bredvid Västerbron) det om nämligen en båt i full fart emot mig som givetvis inte såg mig...jag simmade som en dåre och klarade mig i från den.
Vad har ni för grejer/djur som ni inte är rädda för som många andra är?



Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Det är inte så mycket jag inte är rädd för tycker jag :-/ Spindlar tycker jag är lite obehagliga. När jag skall fånga en för att kasta ut den brukar jag använda ett glas som jag har ett lock på.

Bin & humlor har jag inga problem med. Men kan inte ta dem direkt i handen! Jag försöker försiktigt visa vägen ut med ett papper eller så. Getingar tycker jag inte om. Men jag skulle nog inte säga att jag är rädd (har faktiskt fått "rädda" andra som de verkligt varit getingrädda - då känner man sig lite modig faktiskt).

Simma långt och i djupt vatten har inte heller varit ett problem förrut (det var ett tag sedan så jag vet inte om det fortfarande är så).

Det jag inte tycker om är höjder!!! Eller att gå på "genomskinliga" golv (typ galler och så) där man kan se rakt ner. Usch!!



Kommer inte på något mer just nu. Får väl återkomma om jag tänker på något mer :-)



Kram

2010-04-17 @ 18:23:23
Postat av: Jenny

Wow! Mycket imponerad! :) Jag är livrädd för spindlar och det är ju bara löjligt....men det är verkligen skräck jag känner när jag ser en. Inomhus, inte utomhus. Jättekonstigt. Imponerande att någon som varit rädd för spindlar som du kan hjälpa dom ut! Jag kan knappt titta på bilden du har där...



Däremot är jag inte mörkrädd utomhus. Inomhus kan jag bli det ibland, men jag kan gå genom en mörk skog mitt i natten utan att bli det minsta rädd. Är inte rädd ute i stan på natten heller, fast man borde kanske vara det.

2010-04-19 @ 22:04:20
Postat av: Brandon Lee

Jag är rädd för att någon knycker mina blåbärsbullar från frysen och käkar upp dem,.det skulle väl inte du aldrig någonsin göra?:)

Ha det bra.x.

2010-04-19 @ 22:34:44
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Estelle

Miss Angst

Ja, nudda spindlarna kan jag absolut inte är typ din metod jag använder mig av också ;)

Det var fatiskt länge sen jag simmade nu med av olika anledningar, så jag vet ju inte säkert om jag är likadan längre egentligen heller.

Usch, tycker också att det är hemskt att gå på gallergolv och sådant man ser igenom. eller att klättra ner för fågeltorn och liknande...upp går där emot hur bra som helst.



2010-04-20 @ 20:38:48
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Miss Angst

De har ju byggt en genomskinlig utsiktsplats vid Grand Canyon (Grand Canyon Skywalk heter det väl). Aldrig att jag skulle äventyra mig ut på den! Never!



Som du säger att gå upp i torn osv. är lättare än att gå ner (bara det inte är gallergolv) ;-)

2010-04-21 @ 10:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0