Bra tips för magen


Förutom mina nyttiga magbakterier av märket Lactiplus (som jag är beroende av sedan ca 5 år tillbaka)
Har jag ett busenkelt och gratis tips för alla magar skulle jag vilja säga.
Det är rätt och slätt att aldrig dricka i samband med en måltid!
Det är bäst att inte dricka alls ca 30 minuter före en måltid och 1-2 timmar efteråt. Denna vana förbättrar matsmältningen, eftersom matsmältningssafterna inte blir utspädda.
För mig har det verkligen gjort en jätteskillnad.
Dessa effekter har det gett mig:


♥ Blir sällan uppblåst och gasig i magen alls nu mera
♥ Slipper springa på toa onormalt mycket
♥ En helt klart lugnare mage
♥ Får sällan halsbränna

Glöm inte att dricka mellan måltiderna bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0