Knepig och rolig granne

Sitter här framför datorn och vickar frenetiskt på mina tår som är iskalla trots dubbla strumpor och duntofflor.
I övrigt är jag påpälsad med filtar, halsduk och dubbla lager kläder.
I dag har jag känt mig skitirriterad ända sedan jag steg upp, det mesta går mig på nerverna.
Tål inget stök omkring mig alls och det känns som om det är hur skitigt och stökigt som helst, vilket gör mig nästan galen så att jag vill skrika åt eländet.
Just nu är det en fruktansvärt jobbig låt på radion som har något slags vidrigt bakrundsljud som låter som om någon hostar och harklar sig stup i ett (sänkte ljudet nu av ren "jag står inte ut desperation") trodde först det var min granne i lägenheten över mig, men inte ens han kan låta så heeeela tiden.

By the way.....för att gå över till något helt annat och mycket trevligare....fast ändå vara kvar i ämnet lite eftersom det handlar om granngubben över mig just.
Han är rätt ehe rolig och ärlig tror jag.

En gång när jag mötte honom på tvärbanan så sa han så här till mig:
- Du ser väldigt fräsch ut för din ålder!

Ehe, jaha....i det läget undrade jag verkligen hur gammal han trodde att jag var?!?
Ganska konstig grej att säga till någon man inte vet hur gammal den är och dessutom var runt 70 bast själv som gubben är.

För någon vecka sedan när jag mötte honom så sa han så här:

- Varför har du klippt dig?
(klippte av mitt långa hår i våras och har numera kort hår)
Jag - Ehh, jag var så trött på allt jobbigt hår.
- Du var mycket snyggare i långt hår.
Sedan kom bussen vi väntade på och jag går in och sätter mig, han går förbi mig och säger:
- Du har väl hört uttrycket allting klär en skönhet?!?

Gubben får mig alltid att tänka på Karl Lagerfeldt, de är lite lika nämligen...
Ja, han ser ju inte så där creepy och stel ut i ansiktet som Karl Lagerfeldt och så, men likheter har de i allafall



Nä! Nu ska jag dricka Ingefärste med citron, skölja min snoriga näsa och röja undan lite så att jag slipper få psykbryt.


Kommentarer
Postat av: Cia

Intressanta människor (ex. din granne) piggar upp tillvaron. ;)

2009-01-06 @ 01:00:55
URL: http://blogg.passagen.se/inte-alls-ironisk/
Postat av: Brandon Lee

Det är ju kul att ha såna grannar,Svenskar brukar ju vara lite stela och reserverade av sig,.jag,?,.ha,ha,jag är en riktig pratkvarn, inte direkt blyg av mig,.och snubben har rätt,allting klär en skönhet. Ha det fint.

2009-01-06 @ 17:51:38
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: elin

haha ja det hade nog blivit lite mycket på en gång. men de hade jag nog klarat av! haha skön granne du har.

2009-01-07 @ 18:13:02
URL: http://neonljus.blogg.se/
Postat av: elin

jo, några av mina vänner ligger sjuka :( ja tack detsamma!

2009-01-08 @ 20:35:42
URL: http://neonljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0