Frustration och Tai Chi



Så fort jag går ut minsta lilla får jag en vidrig huvudvärk efteråt (bihålorna?!?).

Har ju banne mig varit isolerad i min lägenhet i över en vecka nu, med undantag av några enstaka turer till närbutiken, bibblan och terapeuten de senaste dagarna.
Det är så fucking frustrerande, tråkigt, ensamt och jobbigt att bara vara kvar i den här förkylningen här inne.
Prata i telefon kan jag knappt ens eftersom jag har skitont i nacken och axlarna....det blir ännu värre när jag pratar i telefon.
(Tur för mig vad det gäller Assar som vill prata bilsnack med mig.....jag orkar bara inte höra på det...stänger av i rent ointresse)
Att sitta vid datorn gör att jag får ondare också, så mycket av det blir det inte heller....

Brorsan ska i allafall handla lite åt mig i eftermiddag och ta med sig någon gammal enkel video med Tai chi-övningar som jag ska pröva på och förhoppningsvis bli lite mindre värkfri av....
Hoppas verkligen att den är bra och inte är för svår eller tråkig....
Läste förresten precis en artikel om att Tai chi och Qi gong kan motverka influensa och att övningarna överhuvudtaget ger bättre immunförsvar =)
Brorsan tränar Qi gong varje dag (och är instruktör) han är nästan aldrig sjuk och om han blir det så går det alltid över snabbt....så det kan nog ligga något i det....

Nä, nu ska jag lägga mig på min Spikmatta!


Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

All fysisk träning förstärker immunförsvaret,plus att man bör äta och dricka starka antioxidanter,tex grönt te,gurkmeja osv,alla vitaminer förstås,omega 3 fettsyror osv. Jag lever som jag lär,tränar regelbundet,käkar vettigt, var senast förkyld 12 år sedan. Har aldrig huvudvärk,feber eller sånt skit,ja,har helt enkelt bra fungerande immunförvar,där psykisk balans är en avgörande del för fysisk välmående. Hoppas att Tai chi hjälper dig, det är ju som kampsporter som jag kör,karate i slowmotion. Ha det fint.

2009-01-09 @ 18:45:36
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, vilken härlig kommentar! Och ja, jag är beredd att hålla med! Ska nog gå och testa hennes nos nu... piip piip! Hihi ;)

2009-01-10 @ 23:51:50
URL: http://matildasalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0