En dödsgåva

Huh! Såg det där programmet som Stephen Fry ledde om HIV i kväll på tv:n, någon som såg det?
Jag blev så jäkla påverkad särskilt av en sak där, en sak som jag inte kan släppa...mår fysiskt dåligt i hela kroppen av det.
Jag kände inte till uttrycket giftgivers inom HIV, d.v.s gåvogivare i den meningen att HIVpositiva ses som gåvogivare inom vissa kretsar och att folk som då inte är smittade av HIV vill ha sex med dessa för att de VILL HA HIVSMITTAN!
Det verkade som detta rörde sig om gayvärlden bara, men jag vet inte?!?
Hur som helst berättade de att det var en 19-årig kille som hade sex med fem eller sex HIVsmittade män eftersom han ville ha HIV, inte nog med att de hade sex med honom, nej som avslutning på det hela för att männen ville vara säkra på att han skulle få HIV så stoppade de in en analplugg i honom så att sperman inte skulle rinna ut.

F-n ursäkta om det här blev ett vidrigt inlägg.....jag mår i allafall jätteilla av det hela.
Att man kan vilja gå med på detta och att de finns de som verkligen vill göra detta mot någon....
Förstöra sitt liv, förstöra någons liv så....

Kommer nog inte att se den andra delen av det här programmet, klarar fasiken inte av att hantera sådan här information....
För att inte tala om att hälsomyndigheten, regeringen och alla viktiga i Sydafrika förnekar att HIV har något samband med AIDS att göra och därför inte informerar befolkningen om denna fara som 20 procent av hela befolkningen är drabbad av.
Fy f-n!!!!!
Jag känner mig mållös!



Kommentarer
Postat av: Cia

Jag missade det där programmet. Eller så kanske jag bara undvek det, eller struntade i det. I vilket fall som helst verkar jag inte ha gjort någon förlust.



Hur korkade kan en del människor bli (19-åringen ex.)????

2009-01-20 @ 08:49:17
URL: http://blogg.passagen.se/inte-alls-ironisk/
Postat av: Jenny

Men....vill ha HIV?? Varför??? Om det är så att de vill ta livet av sig så finns det ju lättare och snabbare sätt.....eller vill de ha uppmärksamhet? Finns det verkligen någon som önskar sig en dödlig p¨lågsam sjukdom? Det låter....inte klokt någonstans.

2009-01-30 @ 23:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0