Solhelvetet låt mig va!!


Jaha kollar in här, vilket jag inte har gjort sen sista inlägget och ser att besöksstatistiken typ är bättre nu än när jag bloggade regelbundet (?!?)
Känns ju lite sjukt eller?!?
Jag är intressantare när jag inte bloggar tydligen ;)
Nä, jag vet inte, förstår inte som så mycket annat........

Hmm hmm....senaste tiden har jag nästan bara varit inomhus dagtid.....låter säkert inte särskilt konstigt för er som jobbar eller heltidspluggar, men det gör ju inte jag så....
Anledningen är solen, fucking himla solstrålningen som jag ju inte tål.....eller solhelvetet som jag brukar kalla det.
Mmm...ett helvete när man som jag vare sig kan ha några vettiga kepsar eller hattar som hjälper eller solskyddskrämer(brukar få sveda,brännande, stickande känsla och finnar av krämerna....eller så tål jag någon ett tag men då typiskt hjälper den inte mot solen längre än då =/   )
Att det dessutom är en himla massa skrämmande omdebatteringar om att  de vanligaste och bästa och mest skyddande ingredienserna i solskydd d.v.s Zinkoxid och titaniumdioxid inte ska vara bra....giftigt/farligt när de tas upp av kroppen o.sv...
Zinkoxid är redan förbjudet inom EU, men har inte varit det i Sverige förrän i år vad jag har förstått...
Frågetecken ang hur det ligger till med Titaniumdioxid finns fortfarande.... vad det gäller nanopartiklar verkar det vara klart att det är skadligt, men samtidigt finns det ofta inga undersökningar eller fakta om solkrämerna innehåller dessa små partiklar eller inte...
Vääääldigt dåligt ju!

Morgon och kväll är jag ute bara.....jäkligt trist, men ärligt talat ska jag ha på mig Burka eller?!?
Kanske till och med skulle överväga det alternativet om det inte vore för att jag är säker på att jag inte skulle få vara i fred då.....Får ju liksom inte ens vara i fred när jag har hatt på mig.
Särskilt inte när jag tidigare hade min hatt med jättestort brätte som viserligen hjälpte rätt bra mot solen, men samtidigt gjorde att jag knappt såg något....ja om man inte räknar marken då....
Alltså i princip varje gång jag hade den kom det fram folk som blev nyfikna och lyfte på brättet för att kolla på mig...
Hallåååå liksom! Jättekul!
LÅT MIG VA!!!

Nä, nä nä.....blev ju lite skrivet nu i allafall.....ska fixa något ätbart till lunch nu...
See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0