Hellre rödbränd än vit?!?


Vackert bleka Dita Von Teese

Jag förstår inte hur en hel del människor tänker
när de ligger och pressar i solen och blir brännskadade och röda som kräftor?!?
De kan ju knappast tro att de är snyggt att vara röd?!?
Snyggare att vara röd än vit kan man tro att de tycker....
Det finns ju liksom solskyddsprodukter ,brun utan sol och liknande produkter om man illa tvunget måste vara brun....
Har dessa människor missat det eller?
Sedan att solen skadar huden, gör den rynkig i förtid, kan ge cancer om man inte tar hänsyn till vad ens egen hudtyp tål och skyddar sig , ja det är väl inget någon vill lida av?
Hur kul är det att se ut som ett ihopskrynklat russin till exempel?
Något som jag tycker är väldigt underskattat är blek hud, hur vackert kan inte blek hud vara egentligen?!?
I Indien är blek hud det vackraste de vet, de eftersträvar verkligen det och är avundsjuka på oss ljusa västerlänningar....det ni!

Jag kan inte låta bli att tänka på en gammal låt Annica Lantz m.f.l  i radioprogrammet Rally gjorde en egen text till för typ tio år sedan.
De sjöng b.l.a : Fast du är född som en rosa gris vill du bli neger till varje pris.......
Ja, så sant för många.....

Kära läsare ta hand om er i solen i sommar!







Kommentarer
Postat av: victoria

Jag håller med dig fullständigt! Fast för mig kan de gärna få se ut som rosa karameller, så att man blir mer ensam om sin bleka hud. ;P Jag fattar mig inte på det här med brun-utan-sol. För det första - vem orkar smörja in hela kroppen med det? Och liksom, det är ju fejk! Hur mkt brunare bör man gå då liksom... någon gång måste man ju bli ljus igen. Haha!

2008-06-01 @ 10:41:24
URL: http://svartvitlila.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Min näsa har blivit charmigt clownröd. Suck. Härligt med sol annars (säger hon som sitter i skuggan, fullt påklädd och med keps + solglasögon).

2008-06-01 @ 15:43:44
URL: http://redseal.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Min näsa har blivit charmigt clownröd. Suck. Härligt med sol annars (säger hon som sitter i skuggan, fullt påklädd och med keps + solglasögon).

2008-06-01 @ 15:44:50
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0