Kroppsfixering

Vaknade vid sex i morse och klev klarvaket ur sängen för att prova min gamla bikini .. *hi hi*
Fick verkligen ett ryck och var tvungen att leta igenom hela garderoben innan jag hittade den längst in så klart...
Precis som jag anade så satt den bättre än någonsin, eller ja i allafall bikinitrosorna som tidigare suttit lite fult oh skärt in i häcken....har jag haft så här liten häck förut verkligen?!?
Vet faktiskt inte, men det känns helt ok i allafall.
Hade jag varit lite vältränad också så hade det varit perfekt, men men det är jag ju inte längre och kan inte göra så jäkla mycket åt för tillfället i allafall.
Bland folk jag inte känner kan jag bada och vistas vid strandkanten som det är nu utan att känna mig allt för obekväm förhoppningsvis, men med folk jag känner som A (som jag känt i 3-4 år) klarar jag inte av att visa min kropp för eftersom jag inte känner att jag duger....
Ja så sorgligt men sant är det tyvärr....spelar liksom ingen roll att han är i betydligt sämre form än mig....
Pratade förresten med terapeuten i morse om kroppen, varför den är så viktig/känslig för mig och varför det har blivit så....blev mycket som sades där kan nämnas.
Givetvis handlar det en hel del om vilka erfarenheter jag har haft som liten, vilka synsätt mina närmaste har haft på utseende, sina egna kroppar och andras, men också jättemycket om samhället, media o.sv...
Ja oj vad mycket jag skulle kunna skriva om det här, all press som finns på oss kvinnor och mer och mer även på männen och alla sjuka ideal som finns i samhället i dag.....jag orkar bara inte skriva mer om det än att vi alla ju faktiskt är unika, skapta för att se ut på ett visst sätt och inte kan stöpas i samma form eftersom vi inte är gjorda för det.......ja, jag vet  det är många gånger inte särskilt lätt att acceptera sin kropp som den är skapt, men att göra det bästa av situationen och inte låta kroppen/utseendet ta så stort fokus som många gör skulle både enskilda individer och hela samhället må bättre av.

image36
Halle Berrys kropp vore inte fel att ha.......







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0