Piercing lik en finne....

Träffade A i går (jag hade inte berättat för honom om min piercing) och det första ha sa när han såg min näspiercing var:
 Det ser ut som en finne!
Han tyckte med andra ord inte att det var så fint med silverfärgade metallkulan...
Själv tycker jag att det ser helt ok ut även om jag ser fram emot att byta till någon lyxigare pärlvariant eller ring att ha i bland t.e.x.
Well...under umgängets gång vande han sig och tyckte att det var ganska fint ändå till slut =)

I övrigt har ingen annan utan relativt okända människor för mig sett min piercing
Ja förutom terapeuten då.....hon sa faktiskt ingenting när jag var där i onsdags.....
Min tolkning av när folk inte säger någonting är oftast att det är för att det handlar om ogillande....
Ja ja...ska försöka att inte bry mig även om jag är typ världsmästare på att bry mig om vad andra tycker tyvärr =/
Det lär inte bli särskilt kul att åka och hälsa på farsan om några veckor, han avskyr piercings och kommer tycka att det är fult, att jag har förstört min näsa, snacka om infektionsrisker och hemskheter o.sv...
Ja, jag vet ju liksom hur han är funtad, men jag ska försöka be honom att hålla tyst eftersom jag inte vill höra på hans negativa tjafs.
Ang infektionsrisken vid piercingar så är den inte särskilt stor om man tvättar såret två gånger om dagen under läkningsperioden som rekommenderat och sedan låter piercingen vara i från beröring i övrigt.
Den största risken att få infektioner är att man pillar eller rengör piercingen utan att först ha rengjort händerna noggrant.
det finns ju en del annat att undvika och tänka på också, men hygienen är som sagt viktigast.

Well....jag tror att jag kommer att vara nöjd i längden med min piercing, en näspiercing känns mer långlivad än en tung, ,piercing mellan näsvingarna, piercing i näsroten eller liknande eftersom den passar in mer vad man än har för stil eller om man till och med är femtio år typ...
Själv tror jag inte att jag skulle ha t.e.x en näspiercing a´la tjurring i näsborrarna särskilt länge utan att tröttna eller tycka att det kändes fel i längden.


Stackars liten alltså, snacka om att misshandla en unge =/





Kommentarer
Postat av: victorias

Haha! Finne, haha! Vad kul att du kom till skott. ;) Det enda dåliga med att ha näspiercing, tycker jag, är att det finns inte alls mycket smycken att välja på. Allt sedan jag började använda platt "diamant" som finns att köpa på Glitter så har jag fått svårt att använda piercings som sticker ut litet. I för sig har jag världens smalaste näsa, så har jag nåt som sticker ut så sticker det UT! Men, platta diamantsmycken tycker jag är fierce! Överhuvudtaget tycker jag Glitter har fina nässmycken.



Hur känner du med smyckena? Om du har tips på bra affär som säljer sånt så får du gärna dela med dig! ^^ Jag tog hål alltför långt bak på näsvingen så jag kan typ inte ha ring. Fast att jag verkligen vill. Men... tror jag ska försöka sätta i en ring igen. :P

2008-07-15 @ 16:01:00
URL: http://svartvitlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0