Förebilder

Jag önskar att jag skulle kunna vara någon slags förebild för någon, tyvärr tror jag inte att jag är någon sådan och har nog svårt att bli förrän jag får i hop något slags vettigt liv och mår mycket bättre i mig själv först.
Det är nog inte så lätt att vara en förebild när man som jag skulle behöva en egen förebild,
Jag vet faktiskt inte om jag har haft någon bra förebild någon gång?!?

Mina föräldrar har tyvärr inte varit några särskilt bra förebilder......

Vad har ni för förebilder?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Okej först: Depeche Mode är underbara, minns speciellt Enjoy the Silence från när jag var liten :)
Och ja det verkar dumt att bli totalförslavad under modets "lagar". Det värsta är att jag vet själv hur lättpåverkad jag själv kan vara av reklam o så och jag tror många funkar likadant. När det gäller kläder alltså och vad som är "inne" och "ute". Inte för att jag klär mig speciellt trendigt men de stora varumärkena tjänar ju på att sälja just sina märken.

2008-02-20 @ 23:50:02
URL: http://battleflower.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ser att du skrivit om förebilder. Jag läser ofta om andra som har förebilder och blir nästan lite avundsjuk på dem för att de har förebilder. Själv tror jag inte att jag har någon... än så länge! Det bästa är att själv göra som man känner för och försöka vara så rak och ärlig mot sig själv och andra som man kan. Tror jag.
Det är jobbigt när det är så att man gråter typ hela tiden och har ångest:/ Känner igen det allt för väl. Har funderat på nån proffessionell hjälp men är skeptisk. Det har inte riktigt funkat förut och jag vet inte om det är det jag behöve. Ibland tror jag att tiden hjälper mest. Och det är bra att ha terapi eller liknande i samband med medecin!

2008-02-20 @ 23:52:25
URL: http://battleflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0