Lyckopiller

image19


Det är mycket som virvlar runt i skallen nu, mycket problem utan synbara lösningar....
skulle verkligen vara skönt om man kunde tvätta problemen med en fantastisk Prozac som i reklambilden här ovan i bland = )
Tyvärr funkar ju inte mina Cipralex hejdundrande så, det gör ju inga antidepressiva piller i världen förresten...
Att det faktiskt finns de som på allvar tror att antidepressiva sk "lyckopiller" gör en lycklig är ju riktigt skrämmande...
Jag har en bekant som verkar tro det, han skrev i allafall att om han skulle gå till en psykolog skulle den nog ge honom "lyckopiller" så att han gick runt och var lycklig hela tiden...(han skrev inte ordagrant så, men liknande i af)

Näpp, är tom på något vettigt att skriva känner jag....
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: victoria

Hm, nej det låter ju too good to be true. Men vad fyller dem för funktion då, lyckopillren?

2008-04-16 @ 17:01:01
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Natalie B

Är ju mer att de kapar känslorna så att man inte får dalarna..men inte heller topparna..

2008-04-16 @ 22:28:08
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: victoria

Tankar, tankar. Det du beskriver är något ingen människa skulle behöva tvingas genomlida. Jag kan på inget vis relatera till de ångestladdade ord du förklarar, de saknar på något sätt innehåll för mig eftersom att jag inte varit med om liknande. Jag känner med dig, Tankar, och vad du än själv har för självuppfattning så är det i sig givet att Du är en mycket stark individ. Och insiktsfull - endast den insiktsfulla är medveten om sin situation. Och endast den medvetna kan redogöra för den.

Lyckopillren fyller en viss funktion, alltså. Det är ju positivt.

2008-04-17 @ 00:34:55
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Cecilia

Ha ha ha, oj vad lycklig man blir av "lyckopiller"... Vad är det för idiot som kom på att kalla dem för det?
Men för egen del så bidrog de nog till att skingra de mörkaste molnen (i kombination med terapi). Och nu behöver jag dem inte mer. :D

2008-04-17 @ 12:34:38
URL: http://redseal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0