Recension Body apps läppbalsam

Så var det helt slut det här....

 

Ett vaniljdoftande läppbalsam av märket Body apps är vad jag har använt till mina läppar ett bra ta nu.
Det var mitt första helt veganska läppbalsam.
Jag kände mig rätt skeptisk till att det skulle funka för mina läppar med ett läppbalsam utan bivax och tvekade därför till att testa detta.
Men gjorde det i allafall efter att ha läst Hannas topprecension (Naturligt snygg) av det.

 

Min första upplevelse av det var doften, för första gången doftade ett läppbalsam med doftsättningen av vanilj faktiskt vanilj på ett naturligt och fräscht sätt. (Varför doftar inte Weledas läppbalsam som också är doftsatt med naturlig vanilj alls så här?!? Deras luktar syntetiskt och inte alls speciellt gott)

 

Konsistensen

Lite kornigt är det, vilket är lätt att förstå att det beror på att det innehåller sheasmör och att ingredienserna är i hopblandade vid låg temperatur eftersom det sheasmöret blandar sig och löser sig vid högre temperaturer
Det glider rätt bra på läpparna och kornen smälter in bra efter ett kort tag. Ger en lite lätt glansig look.

 

Förpackning

Den har den typ av "hattkork" som jag helt klart föredrar framför alla andra, en som alltid sitter kvar utan problem, men ändå är lätt att ta av och sätta på igen.

 

Köpa igen?

Jag har trivts oväntat bra med det här faktiskt och kan absolut tänka mig att köpa ett likadant igen eller testa någon annan doftsättning.
Så nog funkar det utan bivax för mina kräsna läppar ;)

Att det är både fairtrademärkt, ekologiskt och till ett bra pris (33 spänn) gör ju inte det hela sämre precis. 

 

INCI (ingredienser): Olea europea fruit oil (olivolja)*^, Euphorbia cerifera cera (candelillavax), Butyrospermum parkii butter (sheasmör)*^, Simmondsia chinensis seed oil (jojobaolja)*, Helianthus annuus seed oil (solrosolja)*, Vanilla planifolia fruit extract (vanilj)*, Tocopherol (tocopherol)

* Ekologiskt 76% ^ Ingredients comply with Fairtrade Standards, total 64%. www.info.fairtrade.net

Köpte det här


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0