Nytt till ansiktet

Min hy har varit riktigt obalanserad i sommar, egentligen under ett halvårs tid, men den ballade tyvärr ur ännu värre under någon månad nu i sommar, främst har det varit finnar, vilket jag i normala fall inte har problem med längre, men jag har även haft torrare hy, kan faktiskt inte minnas att jag någonsin har haft problem med torr hy på sommaren på det här sättet förut.
Är säker på att den extrema stressen är en stor del i det hela, men även den anledningen att jag började äta nässelpulver och där med fick finnar i form av en utrensning, blev dock bättre med tiden.
Sedan tappade det mesta av mina bra matvanor p.g.a stressen/paniken när jag upptäckte möglet i min lägenhet och började äta mjökprodukter, speciellt vanlig hårdost och mer socker än vanligt, vilket resulterade i finnar som kom åter och åter, för mig är mjölkprodukter faktiskt värre än socker gällande hudproblem och har alltid varit.
På sistone har huden varit mer irriterad och småfinnig,  så jag kände att jag behövde något lugnande och återfuktande mer än vad jag känner att Marulaoljan kan ge, fast nu blev det ju en massa regn och hög luftfuktighet, så jag kommer nog att varva lite...
Valde i alla fall att köpa mig en ansiktskräm från Weledas mandelserie för känslig hy.
Verkar fungera bra hit tills i alla fall :)
 

Beskrivning

Parfymfri ansiktskräm för torr och känslig hud. Lugnar och skyddar huden mot rodnad, stramhet och irritation.

Känslig hud behöver mild vård som skyddar. Weleda har därför tagit fram den rika ansiktskrämen med ekologisk mandelolja. Innanför mandelns hårda yttre skal finns en olja vars egenskaper är anpassade för att vårda ömtålig, lättretad hud mer än någon annan ingrediens. Oljan stabiliserar hudens skyddande lager, lugnar och ger intensiv fukt, verkar mot rodnad, torrhet och klåda på samma gång. Din hud blir mjuk och smidig.

 Fördelar

Förbättrar hudens skyddande funktioner, reducerar fuktförlust, dämpar rodnad, stramhet och klåda. Oparfymerad och dermatologiskt testad, även för allergibenägen hud.

Innehåll: Vatten, mandelolja, alkohol, fettsyraglycerid, hydrolyserat bivax, plommonkärnolja, glycerin, xanthan, mjölksyra.

Köpte min på Apotea, men såg nu att de har den till nedsatt pris på Vitaminvaruhuset för 126 kr nu. 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0