Vilken hårborste???

 
Just nu har jag en hårborste i trä som jag har använt i några år, den har definitivt sett sina bästa dagar, tappat pinnar men själva dynan som är ditlimmad på borsten där pinnarna sitter i har dessutom släppt.
Dags för en ny borste helt klart!
Är dock inte helt nöjd med en träborste och undrar om den är en del i varför mitt hår har blivit ovanligt slitet?!?
Jag har givetvis testat svinhårsborste som brukar anses vara det mest skonsamma och bästa för håret, men mitt hår är tyvärr för tjockt för att lyckas borstas igenom med en sådan tråkigt nog.
Eller så har jag haft otur med kvalite´n på mina borstar?!? Har testat två olika med samma dåliga resultat.
Det hår som jag lyckas borsta igenom (lite av överhåret mest) blir verkligen glansigare och ser mycket finare ut än av någon annan hårborste jag någonsin har använt mig av.
Så har du tunnt hår ja, då är det säkert perfekt, men jag har å´andra sidan läst många recensioner där personen i fråga ser ut att ha tjockt hår och höjer den till skyarna (?!)
Tangle teezer är det jag funderar mest på nu efter att ha läst så mycket bra om den typen av borstar, men undrar ändå om de faktiskt är så bra?
Är det någon som har erfarenhet av Tangle teezer eller liknande modell i annat märke???

En recension från en som är nöjd 
 
Nu vill jag veta vad just DU använder för hårborste och varför?
Borde jag kanske fundera på någon annat typ av hårborste än Tangle teezer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0