Godaste chokladgodiset är raw och nyttigt!

Jag har bakat ett antal satser av olika rawfoodbollar sen några månader tillbaka (när jag väl kom igång, flöt det på liksom ) innan dess hade jag aldrig testat det.
Tyvärr har jag aldrig fått till det så att det har tillfredsställt mina smaklökar tillräckligt.
Det har alltid känts som om något fattats eller blivit obalanserat i smakerna liksom.
Jag har använt mig av allt från carob, raw kakao, finmixade nötter (nästan smörkonsistens) mest mandel, men även cashewnötter, sesamfrön, hasselnötter, valnötter och sötat med dadlar, honung, torkade aprikoser och plommon.
Använt kokosolja,kokosgrädde, vaniljpulver.....
 
Senaste gången blev det iallafall den mest lyckade satsen, första gången jag använde cashewnötter och honung i "degen" och inga torkade frukter, så nu kan det nog bara bli bättre i allafall :)
 
Men i dag, gick jag förbi rawfoodrestaurangen Matapoteket  på södermalm och testade för första gången deras chokladruta.
MAMA MIA vad smarrig den var! 
Jag trodde faktiskt inte att något rawfoodgodis kunde vara SÅÅÅ gott!!
Riktigt mycket chokladsmak, perfekt i sötningen, inte för söt som jag tycker att rawfoodbollar ofta brukar vara av de jag har köpt i allafall.
Jag kände att det fanns sötning i från russin i chokladrutan (undviker helst russin, inget jag gillar speciellt mycket) men till min förvåning störde det mig inte alls och tog liksom inte över smaken som jag tycker att russin kan göra utan passade perfekt i den här chokladrutan.
 
 
Lär helt klart inte vara sista gången jag köper den chokladrutan, tänk om man kunde göra något så gott själv.
Har ni själva lyckats göra något gott rawfoodgodis eller annat utan socker, gluten och andra onyttigheter?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0