Solskydd slutligen inhandlat...

Så köpte jag slutligen ett solskydd efter att ha provat några som inte funkade för min hy...
Tyvärr hittade jag inget prov på den jag köpte, men valde det på grund av att det inte innehåller några eteriska oljor/parfym och få bra naturliga ingredienser.
Det fick bli Eco cosmetics sololja Spf 30 (som inte ger någon vit hinna på huden, en något gyllene ton dock)
Kan användas både till kropp och ansikte.
Jag har bara använt det en gång än och resultatet var:
 
Såg snyggt ut på huden, snygg lyster utan vit hinna eller annat som egentligen kunde avslöja att jag hade en solkräm i ansiktet, använde dock inte så mycket som man ska för att kunna komma i Spf 30, hade jag gjort det hade det helt klart blivit i glansigaste laget och behövts puder över för min del.
Tyvärr hettade det i huden och sved en del i ögonen den dagen vilket nog tyvärr berodde på sololjan, men jag ska testa igen och hoppas att det berodde på andra faktorer den dagen (hade till exempel sovit extremt dåligt natten innan bland)
 
Innehåll: Karanjaolja, titandioxid, granatäpplekärnolja, havtornsolja, vegetabilisk vitamin E, persikoextrakt.
 
Jag har testat ett par solprodukter av samma märke tidigare, en solkräm som jag använde några få gånger på kroppen, blev inte mer på grund av att den var så kladdig/fet och svår att tvätta bort + att den doftade väldigt mycket, som att jag hade en massa parfym på mig (min faster som är doftkänslig fick gå långt i från mig på grund av den starka doften)
 
Även deras ansiktsgel Spf 30 (som inte ger någon vit hinna på huden) men som täppte till min hy lite för mycket och gav en väl glansig effekt (funkar säkert om man använder mineralpuder ovanpå om ens hy fixar det, min hy mår inte bra av mineralpuderfoundations tyvärr)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0