Just nu bra erbjudande på Weleda skinfood

På Kronans apotek just nu till medlemspriset 49kr (gratis att bli medlem) för alla som gillar Weledas universalkräm Skinfood eller för er som inte har hunnit prova den än.
 
Det är en fet kräm som skyddar rejält, men tar ett tag på sig att gå in i huden.
Syrran använder den i ansiktet ibland på vintern, själv har jag inte riktigt vågat testa den i ansiktet eftersom jag är lite rädd att den ska ge mig oren hy och eventuellt vara irriterande på min känsliga hy eftersom den doftar en hel del och innehåller eteriska oljor.
På händerna har jag använt den mest, riktigt bra på torra kylbitna vinterhänder tycker jag.
Var några år sen nu, så det blir nog ett köp för min del.
 
(info från weledas hemsida)

SKIN FOOD
 
NaTrue-certifierad
Rik universalcreme som vårdar torr och narig hud och gör den mjuk och smidig igen.

Med sitt innehåll av naturliga växtingredienser såsom ringblomma, kamomill och styvmorsviol, traditionellt använda för sin lugnande och vårdande effekt på huden gör Skin Food till en naturlig bascreme för hela familjen.

Användning:
Kan användas över hela kroppen och passar speciellt bra på torra händer, fötter och armbågar.

Innehåll:
Vatten, solrosolja, ullfett, mandelolja, alkohol, bivax, fettsyraglycerid, hydrolyserat bivax, äkta eteriska oljor,  styvmorsviolextrakt, rosmarinextrakt, kamomillextrakt, ringblomsextrakt, kolesterol

Ingredients (INCI):
Water (Aqua), Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Lanolin, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Alcohol, Beeswax (Cera Flava), Glyceryl Linoleate, Hydrolyzed Beeswax, Fragrance (Parfum)*, Viola Tricolor Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Cholesterol, Limonene*, Linalool*, Geraniol*, Citral*, Coumarin*. * from natural essential oils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0