Bästa ansiktsrengöringen på länge (uppdaterad)

Ibland har man tur (inte så där jätteofta tyvärr) och först lyckas fynda flera ekoprodukter i från danska Urtekram för ynkapriset 10 kr styck! (Hemköp med flera butiker hade en sådan drive för några månader sedan) För att sedan blir riktigt nöjd med att använda deras hårbalsam som ansiktsrengöring (för övrigt det enda balsam jag någonsin har testat som ansiktsrengöring) Japp, ni läste rätt, balsam som ansiktsrengöring ;)
Man kan även använda bodylotion, ansiktskrämer och sådant som ansiktrengöring om man som jag trivs allra bäst med krämiga, milda och tensidfria rengöringar.
Har testat det med, men inte hittat någon som passar mig än..
Mitte som skriver en av mina favoritbloggar Beautycomesclean har skrivit mer om detta här:
http://beautycomesclean.se/blogg/201409/slut-pa-rengoringskram-anvand-en-bodylotion-istallet (länkningen fungerar sedan ett tag tillbaka på min blogg tyvärr)
 
 
Så, Urtekram Nordic Birch conditioner är det jag använder och har använt mig av i ca två månader nu.
Ett milt doftande balsam med silkig känsla och mildhet.
Jag använder den på torr hy, blir för glidigt och dåligt fungerande annars.
 
Min hy har blivit i bättre form sedan jag började med detta, betydligt mindre torr, schysstare lyster, linjer under ögonen har mildrats till och med :)

Svider heller inte i ögonen som ju i princip allt gör för mig annars.
 
Minus är dock att det inte funkar bra på smink, i allafall inte min mascara...men så har jag ju väldigt sällan smink, så då funkar det ju bra för mig ändå då.
 
Normalpris 40-50 kr.
 
Inci på min flaska:
Aqua, aloe barbendis leaf extract, cetyl alcohol, glycerin, butyrospermum parkii butter, betula alba leaf extract, equisetum arvense extract, brassica alcohol, xylitol, cococaprylate, brassicyl isoleucenate esylate, oenothera biennis oil, citrid acid, perfum, citral, limone, linalool, chitosan, tocopherol, betasitosterol, squalene.
 
Inci på samma balsam från nätet, antar att det är detta som gäller NU!
 
Aqua, aloe barbadensis leaf extract*, glycerin**, cetearyl alcohol, coco-caprylate, glyceryl caprylate, lecithin, olus oil, sodium cetearyl sulfate, cetyl alcohol, glyceryl stearate se, betula alba leaf extract*, citric acid, perfum, limonene, citral, citronellol, linalool, geraniol, tocopherol, beta-sitosterol, squalene. (* = ingredient from Organic Farming, ** = made using organic ingredients)
 
Jag markerat  de .ämnen som inte finns i mitt balsam med fet stil.
 

Köpa igen? Ja, definitivt om jag hittar en med samma ingredienser, men testar nog den nya också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0