OCM = The oil cleansing method

Något som jag tycker att alla som inte redan har prövat ska göra är att testa att rengöra ansiktet med en vegetabilisk olja.
Det kan fungera bra för alla hudtyper, men kanske är det de med finnar och pormaskar som känner sig mest nöjda?!? (fast man kan få värre problem med finnar i början, de första veckorna om man har otur)
Vissa funkar det toppen på och de känner sig helt fast i det och vill aldrig sluta eftersom det får så fin hy av det, andra är inte lika nöjda, en del gör det då och då.
Själv körde jag med det i ca en månad förra sommaren, älskade det först eftersom huden blev så ren, ja orenheter i huden försvann verkligen jättesnabbt och huden fick en jämn och fin hudton.
Men efter knappt en månad blev min hy tyvärr för torr :(
Gör det nu bara någon enstaka gång ibland när huden behöver en djupare rengöring, min favoritolja är nog sesamolja.
Här har ni ett jättebra klipp där den ekologiska hudterapeuten Emma Granath visar hur man gör:
Emma har haft ett par bloggar, men slutade tyvärr just att blogga :(
Gillar henne skarpt och saknar redan att hon inte bloggar...
För er som inte följt hennes blogg, missa inte att ta en titt där, det finns mycket läsvärt om både hudvård, hälsa och livet i största allmänhet!
Emmas blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0