Weleda pomegranate firming day cream, vad är grejen med den?

Då och då hittar man tidningserbjudanden där man får en gratis hudprodukt/produkter på köpet som det här från Hälsa som jag hoppade på förra året då man fick en dagkräm ur pomegranate-serien för mogen hy.
Eftersom jag har testat alla andra dagkrämer från Weleda och tyvärr inte har blivit särskilt imponerad av de tänkte jag att den HÄR kanske kunde vara den som funkade bra för mig (även om man väl ska vara ca 40 för att passa kategorin mogen hy ;) ), eventuellt kunde krämen vara för stark för min känsliga hy tänkte jag.
 
Så, fick hem den och började använda denna ganska tunna kräm med riktigt trevlig citrusaktig doft och fick inga reaktioner på något sätt...
Men vad besviken jag blev i övrigt där emot, kändes som att den knappt vare sig återfuktade eller återfettade min hy överhuvudtaget, efter bara några dagar var min hy betydligt torrare än innan jag började med den :(
Förstår faktiskt inte alls varför?!?
Den innehåller ju trots allt fina ingredienser som t.e.x. sesamolja, jojobaolja, glycerin och sheasmör som alla borde kännas bra på huden....märkligt!
Så här beskrivs den på Weledas hemsida:
 
Pomegranate Firming Day Cream

Pomegranate Firming Day Cream med ekologisk granatäpplekärnolja är en dagcreme som förbättrar hudens elasticitet, minskar rynkor och hjälper till att skydda den från skadlig yttre miljöpåverkan.

Granatäpplekärnolja är rik på skyddande antioxidanter och tillsammans med noggrant utvalda naturliga ingredienser såsom ekologisk arganolja, macadamianötsolja och extrakt av hirs får huden extra näring och ser jämnare och slätare ut.

För optimalt resultat, kombinera med Pomegranate Firming Face Serum. Passar bra att använda under makeup.
 
Innehåll:
Vatten, sesamolja, alkohol, jojobaolja, fettsyraglycerid, macadamianötsolja, lysolecithin, glycerin, solrosolja, granatäpplekärnolja, arganolja, sheasmör, olivolja (oförtvålad), hirsextrakt, solrosbladsextrakt, tapiokastärkelse, xanthan, äkta eteriska oljor*, limonene*, linalool*, geraniol*, citral*, coumarin*, benzyl benzoate*. * från äkta eteriska oljor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0