Sockret igen och beställt solskydd för ansiktet...

Det är svårt att skippa det förbannade sockret, men det gick ganska bra förra månaden....tyvärr inte så att jag var sockerfri, MEN 15 av 30 dagar åt jag inget socker/godis och de andra dagarna låg mängden godis/choklad mest på ca 60gram om dagen, så det var i allafall inga mängder :(
Den här månaden har det där emot inte gått bra alls, hitills är det bara 2 av 16 dagar som varit socker/godisfria och alla andra dagar har det varit minst 100gram av något sockerrikt som mest ca 350gram om dagen :(
Känner mig väldigt stressad över att det går så dåligt igen och att solen dessutom gassar hela tiden, vill ju tåla solen bättre som man gör när man inte pumpar i sig socker i hela tiden....
Tänk om man åtminstone hade varit född med bättre pigment!
Nu är det ju inte så, så slutligen har jag bestämt mig för vilket solskydd det blir för i år för mitt face.
Mitt största problem med solkrämer för ansiktet brukar vara att de är för feta/portilltäppande och blir alldeles för vita i ansiktet, så detta verkar lovande :)
 
 
ULTRA LIGHT FACIAL MOISTURIZER - SPF 30
For Oily and Acne Prone Skin

This lightweight, protective day cream is easily absorbed and won't clog pores or cause breakouts. It contains Lemon Oil to detoxify the skin, minimize oil production and dry up acne and zits. Contains organic sunblocks to protect the skin from harmful UV rays. Ideal for use under make-up.

4oz/120ml

BENEFITS
• Easily absorbed lightweight formula won't clog pores
• Contains Oat Beta Glucan to protect against UVA oxidative stress
• Our non-toxic sunblock is derived from minerals Titanium Dioxide and Zinc Oxide to offer complete protection from the sun without irritating even the most sensitive skin
• Use daily under make-up or alone
 
INGREDIENTS:
DEIONIZED WATER, ZINC OXIDE (MINERAL SUNBLOCK), TITANIUM DIOXIDE (MINERAL SUNBLOCK), SUNFLOWER SEED OIL, LECITHIN, SAFFLOWER SEED OIL, EMULSIFYING WAX (VEGETABLE), GLYCERIN, COCONUT OIL, ALOE VERA LEAF JUICE, SEA ALGAE EXTRACT, LEMON OIL, SHEA BUTTER, GREEN TEA, JOJOBA SEED OIL, TOCOPHERYL ACETATE (VITAMIN-E), EUCALYPTUS GLOBULUS LEAF OIL, XANTHUM GUM (VEGETABLE), BENYZL ALCOHOL (PLANT ALCOHOL PRESERVATIVE)
 
Var nyss slut, men kom in på den brittiska webshopen Lovelula.com idag där jag köpte det för 262kr + 41kr i frakt, det är trots allt en ansiktsprodukt på 120ml, ligger ju oftast på 50ml och blir oftast mycket dyrare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0