Eco Cosmetics tonad dagkräm med Spf 15

Tänkte ge mig på ett litet utlåtande om denna solkräm/ ansiktskräm från Eco Cosmetics även fast jag bara har testat den under några enstaka spridda dagar, bara en provburk (som dessutom sprack och p.g.a. detta började mögla..)

Mitt första intryck av den var doften, doftar typiskt Eco cosmetics, ganska stark doft som jag inte kommer helt överens med och då särskillt inte när det är något man har i ansiktet , men tack och lov försvinner doften rätt bra på någon timma.

Färgen på krämen är ganska ljus, lite hudfärgad åt det rosa hållet (bilden återger nog skapligt färgen)

Det går att ta rätt mycket av krämen utan att man ser onaturlig/täckt i hyn av den.

Den jämnar ut min hudton,dämpar röda partier och får min hy att se lite ljusare ut än vanligt, men inte i närheten av den vita hinna man kan få av de flesta naturkosmetiska solskyddskrämer.

Återfuktar rätt bra tycker jag.

Minus för att huden blir lite väl glansig och under dagen bara ger ett mer och mer flottigt utseénde ju längre tid det går. (Går väl att hantera med ett lager mineralpuder om man tycker att det är ok)

Svår att tvätta bort med rengöringsmjölk utan tensider och bara efter första dagen började det ploppa upp fler pormaskar än vad normalt inte har av rätt produkter.

Solskyddande förmågaförmåga, har lite svårt att uttala mig om det efter så lite testande, men jag tror att den är ok.

Text från tillverkarens hemsida

Dagkräm, tonad, spf 15
Lätt tonad dagkräm som ger ansiktet en känsla av fräsch, solkysst hud. Havtorn och granatäpple ger huden essentiell näring och vård. Skydd mot solen med fysikaliskt filter faktor 15.

Inci;

Aqua, Pongamia Glabra Seed Oil*, Titanium Dioxide, Caprylic / Capric Triglyceride, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Hydrogenated Lecithin , Glycine Soja Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Sorbitol, Glycerin, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, Punica Granatum Fruit Water*, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Citrate/Lactate/Linoleate/Oleate, Hydrogenated Coco-Glycerides, Argania Spinosa Kernel Oil*, Olea Europaea Leaf Extract*, Vitis Vinifera Leaf Water*, Hippophae Rhamnoides Oil*, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Sodium PCA, Xanthan Gum, Tocopherol, Stearic Acid, Aluminium Hydroxide, Alcohol, Parfum, Limonene, Linalool, Citronellol*

* ekologiskt odlat

Finns att köpa hos Apotea för 149kr 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0